07 November 2012

Hari Ahad Saya

Masa pergi pasar tani kat Prima hari sabtu tu, sempatlah sambar petai.  Mahal kan petai sekarang...4 papan RM 5.  Nasib baik elok2 aje petai tu. Buatllah sambal tumis udang campurkan sekali petai.  Kali ni aku tambah sikit santan lepas menumis lada.  
Sebelum makan tengahari tu, buatlah puding ni.  Resepi ambil kat rumah Ijayuji.  Maaf Ija link tak jumpa pulak.
Petangnya pulak dalam hujan gerimis tu, aku buatkan cekodok nasi berjagung.  Tapi aku ada tambahkan juga udang basah.  Eimran dengan yasmin tak suka ada jagung...elehhh korang tu memula aje tak suka, tengok dulu pun tak suka juga cekodok nasi masa mula2 ibu buat...skrg ni asyiklah cakap dah lama tak makan cekodok nasi...
Daripada dgr dia orang membebel tak suka jagung lepas tu asyiklah duk korek2 jagung tu, aku suruh bibik bancuhkan lagi satu bancuhan cekodok nasi + udang.  Sukalah dia orang.
Dalam hujan tu sodap aje makan cekodok panas-panas dengan kopi 434.
Dua orang budak kenit ni...kejap baik..kejap gaduh...asal bergaduh aje mulalah telefon aku kat opis.  Kalau qaseh telefon mengadu pasal abang danial, boleh dengar kat belakang tu abang danial menangis sedih hiba.  Kalau abang danial pulak call mengadu pasal qaseh, boleh dengar raugan qaseh yang amat kuat...macam dia meraung kat telefon aje!  Tadi qaseh call bagi tahu abang danial cakap 'bengong' kat dia...balik nanti ibu cili tau mulut dia...jawab aje okey...satu kepuasan bagi dia.
okey tq for reading..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails