12 Mei 2010

LRT/Bas

Semenjak dua menjak ni, kalau gi kerja aku akan naik lrt dr sg besi, balik lak naik bas then turun kat tgh2 antara rumah ngan tempat kerja en hubby. Bab naik lrt ni aku kureng sikit, walaupun lrt cepat tp selalunya padat, tu yg tx larat tu. cam pagi tadi, dah lah penuh cam sardin, tx ada air cond lak, punyalah panas...sib baik aku dapat duduk! Sib baik jugak dlm bag aku ada kertas, so bolehlah dijadikan kipas tangan...Lagi satu aku perasan lrt ni, kalau lepas 8.15am mula lah dia slow semcm jer. Bila turun lrt, aku kena menapak byk gak lah utk spi opis, aku kira ni exercise jugaklah.
Aku suka time balik kalau naik bas. Naper ya?? Sebab confirm dapat tempat duduk, lepas tu aku boleh zzz. Selalunya kalau tx ada gang nk sembang mmg confirmed aku akan beradu tuk 30 minit sebelum sampai ke destinasi yg en hubby aku tunggu(selalunya aku yg tunggu dia) Pernah satu kejadian, aku terjaga ngam2 bas berhenti kat tempat aku sepatutnya turun, apalagi...aku pun kelam kabut turun, sib baik tx tersungkur...malunyer...(ada sapa kisah??)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails