23 Januari 2012

Cerita Qaseh

Qaseh yang manja nikan kadang-kadang suruh aku panggil dia baby...kadang kadang suruh aku panggil dia kakak...bila panggil dia kakak, dia suruh aku panggil abang danial dia baby...terbalik sudah...sesuka hati dia aje...
Qasehkan kalau menangis memang tak hinggat tau...dia punya jerit tu menusuk sampai ke hati aku ni hah...gerammmm aje aku kalau dengar.  Suka bebenor berebut telefon dengan abang-abang dan kakak dia.  Dan sudah semestinya dialah yang dapatkan sebab budak kecil. Tapi tulah..kalau dah sampai kat tangan dia jangan haraplah dia nak bagi orang lain pulak bercakap kat telefon tu...macam manalah dia tak kena buli dengan abang-abang dan kakak dia....kalau aku telefon lagi lah...hiruk pikuk kat telinga aku ni mendengarkan dia orang berebut...kenalah pulak pujuk qaseh suruh pass kat abang or kakak dia pulak...ikut mood jugak...kadang dia bagi kadang selamba aje dia cakap ibu dah letak...


Qaseh dah nak masuk 3 tahun tapi masih lagi nenen...bila kena sergah dengan abang danial sebab asyik nennnn aje mesti dia nangis...qaseh suka cakap 'hambik kauuu' manalah dia dengar perkataan tu.  selalunya dia cakap 'hambik kauuu' lepas dia belasah abang-abang or kakak dialah.  Aku kalau dengar mesti nak gelak...kalau aku pulak yang menyakat dia, mesti dia kata 'ibu niiii'...hehehe...aku suka dengar kalau dia cakap dua ayat nilah...


Lagi perkataan yang qaseh selalu sebut 'tak payahlah'...ni kalau dia tengah menangis lepas tu ada orang nak pujuk, mesti dia cakap 'tak payahlah...'  Jual mahal lah konon, orang nak pujuk tak nak...tak nak sudahhhh...


oohhh lagi satu kan..qaseh perasan hp aku yang touch screen tu i-pad.  Kesian kat anak aku kan....bila aku balik kerja aje mesti dia cakap nak i-pad...pandailah pulak tu jari dia menggerak-gerakkan screen tu...teror kan budak-budak sekarang ni, perhatikan aje apa orang buat, lepas tu i followwww...


Layanlah gambar qaseh yang suka berbaju kurung ni.  Cepat betul dia membesar, sebab baju raya ni dah nak singkat kat dia dah....
















































































































































































































































































































































hambik kauuu..hahaha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails