19 Januari 2012

Ke Dentist Lagi

Melampaukan..gambar anak dlm klinik gigi pun nak ambil.  Hehehe...nilah tanda kenangan kami yang membuktikan Danial memang anak jantan...tak takut langsung nak jumpa doktor gigi. 
Hari Selasa lepas aku cuti kecemasan sebab dari malam tu lagi Danial dah menangis sakit gigi.  Bila aku check tengok-tengok memang gigi dia berlubang lagi.  Sementara nak menunggu hari siang, aku bagilah dia ubat tahan sakit dulu.  Nyenyak dia tidur sampai pukul 8 lebih.
Dan malam tadi lagi sekali dia merengek sebab sakit gigi.  Paling tak tahan bila dia cakap...ibu tolonglah..adam nak mati dah ni...alololooooo cianlah anak aku ni...macam tau-tau aje mati tu macam mana...lagi dialog dia...ibuuu...macam mana nak hilangkan sakit ni???  Alahai sayang...bergenang airmata mak ko ni time subuh-subuh hening tu... kalaulah boleh di transferkan rasa sakit itu pada ibu ni, memang lah ibu sanggup ganti kan...lepas tu bila klinik buka aje, terus aku suruh doktor cabut...
Masa doktor duk godek gigi dia tu, sikit pun dia tak berbunyi.  Memang good  boylah adam ni!  Tapi lepas tu aku tanya, nanti adam dah besar nak tak jadi doktor gigi macam doktor tadi tu?  Tak naklah.  Adam kan nak jadi angkasawan...hehehe..nampaknya dia masih bertahan lagi sampai sekarang TETAP nak jadi angkasawan...Tak apalah adam...ibu doakan yang terbaik untuk adam.
Masa ni aku duk menunggu dengan Qaseh.  Aku saja suruh qaseh pulak buka mulut, suruh doktor check...laju aje tangan dia tutup mulut..takutttt...ibu niiii..
Nilah budak yang takut tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails