18 Januari 2012

Sambal Sotong & Talam Berlauk

Sambal sotong ni pun menu minggu minggu lepas.  Sotong tu beli kat Tesco.  Dah lama tak nampak sotong ni kat tesco, hari tu kita orang pergi awal sikit, tengok ada...apa lagi...harus mak rembat kan...
Sotong rendam ni sedap aje kalau di masak sambal gini.  Sonang baitu aje nak buatnya.  Blog aku ni kan memang blog sambal kicap...hehehe....masak apa pun semuanya sambal aje.  Jadi haruslah sotong ni pun aku sambal kan dia.
Ni pulak kuih talam berlauk.  Favorite aku nih.  Kalau aku ke Pasar Tani Prima Saujana memang benda nilah yang aku cari dulu.  Takut habis...dahlah susah nak cari...dulu ada jual kat pasar malam, sekarang ni orang tu jual kat Pasar Tani aje.  Dahlah Pasar Tani tu hari Sabtu...memang tak ada chancelah nak sambung tidur lepas subuh.  Balik dari pasar tani baru boleh sambung zzzz...teruk kan...
Biasanya aku akan beli 2.  Satu untuk aku makan sorang-no sharing.  Kedekut kan...satu lagi untuk sapa-sapa yang nak makanlah.  Kalau sampai tengahari aku tengok tak ada juga orang yang sudi makan, haruslah aku juga yang perabihkan...sebab aku mengamalkan jangan membazir.  Membazir itu sahabat syaitannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn....renung renungkanlah...***tetiba...***

1 ulasan:

  1. hehehe..sama la kita x mo membazir..ce g tgk pe kak su buat x nak membazir..membazir tak tp memboros...adoiiiii..hahaha

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails