25 April 2013

Cerita Adam

Lama pulak rasanya tak bercerita pasal anak lelaki aku yang sorang ni.  Adam Danial.  Bulan depan dia cukup umur 6 tahun.  Tapi awal-awal dah minta nak bawa kek pergi sekolah.  Okey lah Adam, since next year dia masuk sekolah kebangsaan, biasanya aku memang akan hantar kek ke sekolah tadika...kek pun dah request nak kek apa.  Tapi bila nak confirmkan aje mesti dah bertukar-tukar...
Adam ni tak adalah jauh sangat beza umur dengan qaseh.  Tapi dia yang terlebih manja dari qaseh.  Tak selalu lah..kadang kadang aje.  Tapi kalau time qaseh tidur, memang time dialah bermanja-manjaan...super duper aktif tak usah cakaplah kan.  Tengok gambar pun dah tahu.  Satu yang aku perhatikan pasal danial ni, suka berkawan.  Kalau pergi mana-mana, dan ada budak-budak mesti dia pergi dekat-dekat dan lama-lama terus kawan.
Tapi Danial ni susah betul nak suruh makan...badan dia tu aku tengok dah nak terjojol tulang lutut dia...hahaha...puas paksa makan nasi, aku suapkan pun tak nak.  Kalau berjaya pun dalam 3 atau 4 suap aje.  Dia suka makan roti dan buah.  Stok buah memang selalu ada.

Budak kecil ni boleh tahan juga panas baran dia...tapi kalau dengan qaseh dia memang banyak beralah.  Dia seorang yang berani...pergi dapur waktu malam dalam gelap pun no hal lah...cuba ko suruh yasmin...nak mandi pagi-pagi pun suruh bibik temankan...kalau boleh nak disuruhnya bibik masuk sama dalam bilik air tu.

Tu ajelah cerita pasal Adam...kalau aku tunjuk entry ni kat dia, mesti dia malu-malu tengok gambar dia...nak baca tak pandai lagi.  Catatan ni untuk Adam baca bila Adam dah besar nanti ya..

Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails