29 Oktober 2012

Kejadian-kejadian sebelum Aidil Adha & Pelangi Indah

Panjang sikit tajuk entry aku hari ni.  Bukan apa, ni kira seminggu punya ceritalah ni.  menu  aidiladha dah tengok kan kat bawah nun...ni menu sebelum rayalah kiranya.  
Roti dan ubi rebus yang kat bawah ni, pemberian kawan2 untuk aku berbuka puasa minggu lepas.  Rezekikan...terima kasih kawan...
Lama betul tak makan ubi rebus, dulu zaman aku kanak2 ribena, pokok ubi ada aje tanam belakang rumah.  Kalau rebus selalunya cicah ngan gula or sambal tumis.  Minum ngan kopi panas...pergghhh...berpeluh-peluh makan ubi rebus di petang hari...hahaha.  Masa aku bawa balik hari tu, eimran ngan yasmin heran pun tak nak rasa ubi rebus ni...hellooo ni dulu juadah minum petang mak ko tau tak!!  tak adanya cupcake2 tu sume tau tak... macam tulah lebih kurang dialog aku bila dia orang buat muka pelik tengok ubi rebus!  Lepas tu selamba aje nak panas kan lasagna...nak keluarkan pizza...kurang hasam kan...
Agaknya dia orang ni nak kena bagi minum air anugerah ni banyak2 kot...biar dia orang tahu kat mana dia orang berpijak sekarang ni... 
Masak lala ni hari Selasa lepas.  Tahu ni adalah kegemaran anakanda danial, ayah dia beli kat pasar malam.  Macam lah ramai sangat yang nak makan dah malam2 tu, di belinya sampai dua bungkus...kenalah aku juga masak malam tu...sesimple yang boleh...rebuslah paling senang kan...tapi yang ni aku tumiskan lada sikit lepas tu curah aje sos tiram dengan sos cili thai...
danial, qaseh ngan aku aje yang layan lala ni...eimran dengan yasmin duk main dam haji dengan ayahnya...letih aku nak panggil suruh makan...bukan makan dengan nasi pun, ratah gitu aje...
Hari Rabu rasanya balik dari office dalam hujan, mujur en suami yang jemput...selamat sikit...tetiba dalam kesesakan tu nampak pelangi petang...
Minggu lepas juga sebelum raya, hari apa tak ingat dah...bawa anak-anak makan kat satu gerai berhampiran rumah.  Lama dah nak mencuba, tapi asyiklah ada halangan...minggu lepas baru berjaya makan kat gerai ni.  Masa kita orang sampai tu, memang ramai orang, hampir aje tak ada seat...tu aku snap kat menu dia aje, gambar makanan yang sebenar tak ambil sebab dah laporrrr.  Tapi portion semua besar2, kuah pun banyak.  Fries pun banyak...
 Ni toys terbaru anakanda danial.  Sibuk betul suruh belikan pistol...ada dekat dua minggu kot dia duk ingatkan suruh beli pistol...tak sampai hati dah, balik kerja singgah kat tesco kajang, nampak pulak ada pistol power rangers ni...harga pun dalam RM 10 aje kalau tak silap.  Kalau dah belikan danial tu, wajiblah beli kan untuk anakanda qaseh juga...dia punya aku belikan yang educational sikit...ABC...hehehe...pandai dia tau, adam tu dapat pistol...naper ibu tak belikan aceh pistol dora...dora mana main pistol sayang oiii...
Dalam masa 3 hari dah habis baca buku ni.  Hehehe...beli lagi kat kedai buku 1Malaysia.  Buat masa ni kena slow sikit beli buku, kang ada yang berbunyi...muahahaha....
okey, terima kasih membaca entry ntah apa-apa aku ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails