01 Oktober 2012

UTC-Urban Transformation Centre


UTC ni baru aje di lancarkan bulan lepas on 22 September 2012. Dulu-dulu di kenali sebagai Puduraya.  Lepas di baikpulihkan di kenali sebagai Pudu Sentral dan sekarang ni di kenali sebagai UTC-Urban Transformation Centre.  
Masa zaman Puduraya dulu, memang tempat akulah tiap hari Sabtu beratur nak balik kampung.  Dulu2 ada round about kat situ kan.  Beraturlah aku ngan kawan2 yang sesama nak balik Seremban tengah2 panas tu tau.
Actually aku nak copy paste aje info yang aku dapat kat email aku ni, tapi tak boleh nak paste lah.  copy aje boleh...haiiyaaa...
Antara lain menurut kata PM," UTC would be a one stop centre for those seeking government and private services in the heart of the city".
Jom check it out apa ada kat UTC KL ni...
Ground floor :
- Kedai Rakyat 1Malaysia(KR!M)
- 1Malaysia Klinik
- Balai Polis
Mezzanine Level :
- Kedai Kain 1Malaysia
- Kedai Buku 1Malaysia
Level 2 :
- SSM
- JPN
- Kementerian Sumber Tenaga Malaysia
- JPJ
- LHDN
- ePerolehan
- EPF-kiosk
- Immigration
Level 3 :
- Pos Malaysia
- BSN
- MAIWP
- PPZ
- TEKUN
- FAMA
- Telekom
- TNB
- DBKL
- PTPTN
Level 4 :
- 1M4U
- Kem. Belia dan Sukan :-
  - Gelanggang futsal
  - Fitness Centre
  - cybercafe
Other services :
 - surau
 - cafeteria
 - ATM/CDM

Yang aku list kan ni, sebahagian aje tau.  Ada banyak lagi agencies especially kat Level 3 tu.  So marilah kita bersama-sama membuat lawatan cik kiah ke UTC....hehehe...
Bawah sekali tetaplah tempat bas ya...
ok, tq for reading.

ps- gambar semua from google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails