30 Oktober 2012

Rezeki Di AidilAdha

Memang murah rezeki sungguh raya haji hari tu...jiran depan rumah bagi semangkuk sup ekor + soto.  Tak sempat dah aku nak ambil gambar...petangnya dapat lagi lauk pauk dari Shah Alam...kiriman mak mentua kakak aku.  Ada kuah kacang, sama beli kat hj samuri..hehehe, ada sambal kerang yang gemuks gemuks, ada sambal sotong yang sedap sekali, ada kari ayam yang tak sempat nak ambil gambar dan wajik juga.  Terima kasih Mak Long...
 Nilah sambal kerang yang kerangnya gemuks2
 nilah jugak sambal sotong yang sedap sekali
ni pulak nasi impit pemberian my sister in law.  Di bungkus dalam daun apa aku tak sure lah pulak.  macam daun pisang...disebabkan aku ada 3 versi kuah kacang, haruslah aku habiskan satu persatu.  Pemberian dari Shah Alam dan dari Ampang ni dah aku sejuk bekukan.  Bila nak makan nanti baru aku panaskan balik...bila tu tak pasti lagilah.  Tapi kalau dah dekat sejuk beku tu, tak apa...InsyaAllah selamat utk dimakan bila2 masa.
Semua lauk-lauk dan nasi impit kat atas ni, aku panaskan balik untuk sarapan hari Sabtunya pulak.  So hari kedua raya haji pun masih makan nasi impit dengan ketupat palas.  Raya kedua juga aku ke Mantin rumah kakak aku pula...makan sup tulang.  yang itupun in next entry.
daun pisang daun selasih
sekian terima kasih
sungguh tak ada kena mengena
sesuka hati aku aje...hehehe
terima kasih korang sudi datang membaca

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum...
    alhamdullillah.. rezeki yang datang di aidil adha.. mcm2 dapat kan.. :) syukur.. best sesekali camtu.. cuma time makan tu kalau tak abis je yg tak best.. sbb kena simpan dlm peti sejuk..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails