23 April 2013

LCCT-Jakarta 15/4/2013-Day 1

Yahooo...selepas 4 tahun berblog akhirnya cukuplah sudah 1000 entries yang aku tunggu-tunggukan tu...sendiri pemalas...ko tunggulah 4 tahun, ya tak...tu ajelah nak bagi tahu...

Kelas kan buat tajuk macam tu.  Mestilah letak tarikh sebab tuan tanah slow bebenor nak mengupdatekan...Aku gerak dari rumah seawal pukul 3 pagi.  Janji dengan kawan nak pergi ke rumah dia, dari situ husband dia hantar kitaorang ke KL Sentral.  Tapi plan bertukar sebab subuh-subuh sepi tu kita orang dah sesat barat pulak nak mencari jalan ke rumah dia.  Sudahnya suruh tunggu aje kat Pekan Sg Besi...Sampai kita orang kena tahanlah dengan polis peronda subuh tu...Flight ke Jakarta pukul 7 pagi.  Memang saja ambil awal sebab sampai nak terus shopping dan mengelakkan jamm kat sana.
Lihatlah muka aku yang tabah menaiki kapal terbang pertama kali...ya pertama kali naik pesawat!  Kesian kat aku kan...huk..huk..huk...ada aku kisahhh...pertama kali juga meninggalkan anak-anak tercinta...qaseh tak usah cakaplah tiap hari menangis suruh balik...
Kita orang memang dah siap order makanan...so menjamu seleralah kami kat atas pesawat.  Almaklumlah keluar awal pagi, cuma minum secawan nescafe aje...habis licin nasi ayam aku tu...
Masa ni nak menunggu bagasi.  Sekejap aje
Ni dah sampai hotel.  Kami menginap kat hotel cemara jalan hj wahid.  Jgn di tanya kat mana...semua kawan aku yang uruskan.  Tapi tempat ni sangat strategik ...dengan dengan Tanah Abang, Sarinah, Garuda...nak ke Mangga Dua dan Tamrin City pun dekat.
Tapi masa kita orang sampai tu dia orang tak bagi check in...dengkilah tu...tapi tu semua tak mematahkan semangat kita orang.  Tinggal kan aje bagasi,kita orang terus terjah ke Tanah Abang.
Dalam pukul 1.30 waktu Jakarta, kita orang dah sampai kat Tamrin City...Cari tempat makan untuk mengisi perut.  Kita orang lunch kat D'Cost ni.  Food dia adalah sangat sedap.
Bila kawan aku order, waiter tu terus hantar order kita orang secara online...canggihkan dia orang?? Bila aku cerita dengan en suami, dia kata kat kedai mamak kat KL pun dah ada!
okey akulah tu yang ketinggalan...

kita orang order ikan gurame ni-sehdappp
 sotong goreng tepung
 omelette seafood-tersedapppp
 nasi
air durian belanda...tapi kat sana tak panggil durian belanda...aku lupalah dia orang panggil apa...
Dah kenyang perut, kitaorang meronda pulak kat dalam Tamrin City ni.  Kat sini aku shopping jubah untuk lelaki2 perkasa kat rumah...untuk raya katanya.
Masa kat Tanah Abang memang tak sempat nak ambil gambar satu pun.  Aku cuma ambil gambar time makan aje.  Ni pun sebab menunggu lama adik tu packing barang aku, aku pulak nak mengeluarkan duit, ambil lah gambar jubah kat situ...aku beli yang belang-belang tu...ehhh terbagi tau pulak...Alhamdulillah semua lelaki perkasa itu muat dengan jubah-jubah yang aku belikan...
Ni sebahagian dari hasil rembatan pada hari pertama...Habis kat Tamrin City tu terus balik hotel.  Penat gilerrr...Lepas maghrib baru kita orang keluar balik...Waduhhh jamm giler kat sini...Malamnya kita orang ke Plaza Kuningan.  Saja jalan-jalan dan kat sini aku beli legging untuk yasmin dan qaseh.  Habis kat sini baru kita orang cari kedai makan untuk makan malam dan terus balik hotel.  Nama kedai makan malam ni aku lupalah.  Ada gambar nanti lah dalam next entry ya...
Okey terima kasih datang baca...

2 ulasan:

1. wah sonoknye yati..akak pn plan nk ke sana gak pas raya nnti..tgkla camner..hehe!

BalasPadam
  2. seronok mmg seronok kak, tp capekkk...kena mkn supplement utk bg tenaga..hehe