09 November 2013

Cenderahati Dari Mekah


Hari tu kan aku dah buat entry Kenduri sempena keberangkatan kakak aku ke Tanah Suci kan...now dia dah selamat kembali ke Tanah Air.  Alhamdulillah...Aku dan kakak aku Pn Zana lah yang menunggu ketibaan dia orang kat KLIA masa cuti Awal Muharam lepas.  

Flight dia di jangka tiba dalam pukul 8.50pm lebih kurang.  Aku dah tahu mesti makan masa juga nak menunggu beg, dengan orang ramainya...jadi tak payahlah terburu-buru nak pergi awal-awal.  Aku gerak dari rumah pun dalam pukul 8.30 mlm.  Ikut Putrajaya... rasanya dah banyak kali ikut laluan situ, tapi TETAP sesat juga...sabar ajelah aku.
Masa aku sampai tu, memang jamm nak masuk area KLIA...orang parking sesuka hati aje.  En suami pun turunkan aje aku dan terus cari parking.  Lama juga kita orang menunggu haji dan hajjah keluar...sambil tu seronok juga tengok gelagat orang ramai.  Anak-anak kecil berlari menerpa kat ibubapa dia orang...sedih pulak aku tengokkan...
 Tu makngahhhh...suka + lega bila dah nampak kelibat kakak aku tu...mau tak nya...dah lah lama berdiri, panas pulak tu...selalunya kat KLIA tu sejuk kan main...malam tu jadi panas sebab ramai sangat orang kan...masing-masing pun menunggu ahli keluarga juga.
Aku mulanya pesan kat yasmin suruh ambil gambar aku peluk-peluk ngan kakak aku... boleh pulak dia tak nak...nak bergambar masa kat dalam lagilah kim salam...dah jumpa memang polis terus suruh keluar...hahaha...so kat luarlah baru peluk2 dan bergambar...
Tu aku pegang beg kertas, ada isi tu...gulai tempoyak.  Tu kakak aku Pn Zana ler yang buat, lepas tu aku suruh tapaukan setupperware untuk aku juga...
Panjangnya mukadimah kan...nak cerita pasal cenderahati aje pun...tak perlah...intro kena panjang.  Untuk budak kecil ni dapat jubah...tak aci tau...jubah dia lagi glam dari aku...hhehehehe...suka kan main lagi dia...tu posing khas untuk mak de dia kat Brunei nunn...ada ke dikatanya qaseh punya jubah macam power rangers.  Sentap budak tu, balik terus bagi laporan kat ayah dia tau...
Kacang pistachio tu memang aku pesan thru watsapp...hehehe....teknologi canggihkan! Ada kurma nabi juga yang plastik depan tu.  Belakang tu gajus...dalam beg berjerut tu ada perfume...inai dah semestinya.  Yasmin dan qaseh sampai rumah terus berinai... yasmin pakaikan kat qaseh.  Tu pun qaseh tak puashati, nak pakai kat kaki pula...
 Kopiah untuk en suami.  Ada sejadah juga, tapi
lupa nak ambil gambar...
 Celak untuk aku...dah macam inai pun ya juga
Bedak arab yang banyak dijual kat sini...walaupun bukan produk dari arab, tapi ada dijual di arab sana...hehehe...

Gambar jubah aku tak ada...tak glam macam qaseh punya, tu yang tak posing tu...danial pun dapat jubah juga...thank you to my sister for the gifts...esok hi-tea ya...eeehhh...

Okey lah tu aje nak cerita.  Hari ni dan esok, aku adalah sangat sibuk.  Penuh aktiviti dua hari ni.  Hari ni sebelah pagi nak ke sekolah agama kakak.  Petang pulak ke sekolah tadika danial.  Esok ada program bacathon kat sekolah kakak juga.  Aduhhh penatnyaaaa...tapi untuk anak-anak aku gagahkan juga.

Terima kasih datang  baca...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails