22 November 2013

Demam

Dekat rumah aku sekarang ni lepas sorang, sorang demam.  Bermula dengan ayahanda dia orang, qaseh dan sekarang aku pula.  Aku dah cuti sakit semalam...hari ni kalau ikutkan memang tak larat, tapi aku gagahkan juga.

Qaseh kalau dengar nak pergi klinik kan main suka lagi...Selalunya dia tak susah pun nak makan ubat, tapi entah kenapa semalam punyalah seksa nak bagi ubat...dahlah dengan aku sekali yang tak sihat...mulalah temperature darah nak melonjak aje kannnnnnnnn...
Dari duduk bawah, dah duduk atas kerusi...kalau aku ugut nak kepit dia, mulalah dia kata okeylah..okeylah...aceh makan...siap abang eimran nak pegang pun dia punya meraung...
Tak menahan bila dia cakap, to pasal lah baby tak sayang mami, baby sayang ayah aje...
muhaahaha...okey nanti biar ayah yang bagi makan ubat nak...Bila dengar ayah dia nak balik, lagilah dia tak nak aku bagi ubat...nak juga tunggu ayah dia.
Yang geram tu, bila ayah dia balik, dia dah tidur...selamatlah dia tak makan ubat.
Pagi tadi pun menangis juga tak kasi bawa ubat pergi nursery.  Kalau kat nursery dia kena tadah mulut aje bila cikgu-cikgu kat situ bagi...tak ada sapa nak layan kalau menangis kannnn....
Ibu suruh makan ubat tu sebab nak qaseh cepat baik...kalau tak kesian sangat kat dia, malam susah nak tidur, asyik batuk aje.  Dengan aku sekalilah tak boleh nak lelap...dah beberapa malam memang kita orang tak berapa nak tidur...tengok jam dah 4.30.  Baru nak lelap jam loceng dah bunyi.  Ingat nak tidur sekejap, sekali ambik kauuu...6.30 baru terjaga.  Nasib baik cuti sekolah, lagi satu nasib baik, ada stok baju yang tak payah gosok...hehehehe...

Tu ajelah cerita aku.  Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails