17 April 2020

Jemput-jemput dengan Kue Teow Goreng

Assalamualaikum.

Harini hari yang ke berapa PKP? Aku dah tak ingat. Yang pasti dah masuk fasa ke 3. Betul tak?

Serius aku dah tak tahu nak masak apa kat rumah ni. Hahahah...dah memang mak tak pandai masak, ada hati pula nak mengeluh kan...yang simple-simple boleh lah. Jangan lah suruh aku masak nasi kerabu bagai tu...memang tak lah...hahaha...

Petang tadi abang Eimran tiba-tiba minta buatkan welkem-welkem. Nasib baik mak dia cepat pick up. Dia nak yang kosong aje, aku pula yang cakap, mana sedap kalau kosong.

Maka aku pun carilah apa bahan yang ada dalam peti ais. Jumpalah tauge dengan lada merah besar. Yang lain macam biasa, tepung gandum dengan bawang merah. Kali ni aku guna air sejuk. 
Gambar cekodok aka jemput-jemput dari dalam kuali. Kalau nak posing dalam pinggan takut tak sempat je.

Lepas tu bersiap untuk menu berbuka kakak Yasmin pula. Harini dia nak makan kue teow goreng basah. Ok siappp!!

Tu aje yang aku masak harini. Tengahari tadi beli rojak ayam dengan nasi ayam dari Rojak Ayam Sg Kantan. Aku order pagi tadi je, sebab memula ingat nak masak, sekali sibuk pula menguruskan order dendeng dengan kuah kacang, maka order jelah. Memang rezeki kitaoranglah sebab masih ada extra tadi.

Sapa lagi nak order dendeng dengan kuah kacang, cepat-cepat order tau. Semalam aje habis 200 paket dendeng dalam masa 2 jam. 

Ok. Terima kasih datang baca. Jangan merayap kat luar tau. Duduk rumah supaya virus covid ni tak merebak lagi. Aku nak balik raya kat kampung tau. #dudukrumah #kitajagakita


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails