15 April 2011

Dadih Segera

Disebabkan aura ibu mithali entah dari mana datangnya, malam tu pulak aku buatkan anak2 tercinta dadih segera ni.  SEGERA aje.  Itupun dah lama beli baru aku perasan tak buat2 lagi.  Dadih ni memang senang baitu.  Ada 3 step aje.  Aku beli perisa jagung.
Aku buat ni pun masa tinggal berdua dengan qaseh.  Yang lain pergi mengaji.  Yaaaa... danial pun dah aku hantar pergi mengaji!  Nak tau apa jadi semalam?!  Sedap aje dia pergi kentut depan ustazah tu...Ya Allah...malunya mak ko ni danial oiiiii...!!!  Danial ni pulak pantang kalau terkentut...mulalah dia ketawa terbahak2...ko ingat ko mat saleh ke suka kentut!!! Laaa menyimpang sudahhhhhh...
Dadih ni dapat tak banyak.  Banyak macam dalam gambar tu ajelah.  Dalam 6 cawan.  Ada 1/2 cawan lagi tx interframe.  Danial balik dari mengaji aje dah sibuk nak makan dadih tu.  Belum keras lagi lah sayang...Sampai pukul 10 mlm entah berapa kali dia buka tutup peti ais tu.  Walaupun aku dah tutup api dapur, dia pergi jugak!  Sudahnya sebelum tidur aku suruh lah dia makan yang 1/2 cawan tu...kesiannnn...
Yasmin pun kalau ikutkan nak jugak, tapi tengok aku dah jengil biji mata terus simpan balik cawan dadih tu...ngeh..ngeh..ngeh.  Pagi tadi masa nak kejutkan bangun pagi, Min bangun pergi makan dadih tu...laju ko dia bangun, tak ada pun merengek2 manja...gerammmmm aje aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails