14 April 2011

Rendang Ayam Mak Siti

Hari Selasa lepas aku MC half day.  Doktor nak bagi penuh satu hari tapi aku jual mahal mintak setengah hari je.  Yalah MC dah banyak, hari tu sakit mata dah MC 2 hari.  Hari Rabunya aku cuti.  apply sebelum balik masa mc hari tu.  Rasa tak sihat sangat sampai hari ni.  Batuk teruk + sakit tekak ya amat.
Hari yang mc tu, memang tidur aje sampai petang.  Kepala pusing 360 darjah.
Hari Rabu masa cuti tu, walau pun sakit kesian pulak kat anak2 bertuah ni nak makan apa tengahari nanti.  Memanglah kat belakang rumah ni ada kedai makan 2 3, tapi sebab dah lama tak masak, aku gagahkan juga demi anak2 tercinta.  Teringat yang eimran memang suka makan rendang, yasmin pulak pencinta ayam, so aku buatlah rendang ayam.  Pukul 11 pagi aku dah siap masak.  Yasmin yang 1st makan, sebab nak gi sekolah kononnyalah. 

Pukul 1 eimran pulak balik, tanya masak apa.  Rendang ayam.  yesss...terima kasih ibu sebab masak untuk abang.  Nampak sangat aku jarang masak...eh takkkk...anak2 aku memang akan berterima kasih setiap kali aku masak something yang spesel kat dia orang.  Memang lah rendang tu tak spesel, tapi sebab aku jarang2 masak rendang, tu yang dia berterima kasih tu...tu belum lagi aku masak nasi briyani ke, ayam golek gelantang ke....hehehe...
Masa makan tu aje, eimran siap ambil 3 ketul.  tu belum part dia meratah lagi.  Lepas tu mulalah dia complain apasal ibu selalu beli seluar abang kecik?!

2 ulasan:

  1. nampak sedap.... ketupat ada tak?

    BalasPadam
  2. bayu kenangan->kalau ada ketupat nanti dia org ingat dah raya lak...hehehe

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails