06 April 2011

Pusat Sains Negara

Lepas habis tawaf kat dalam Petrosains tu, dekat pukul 12 lebih dah.  Perut masing2 memang dah berdondang sayang.  Terus aku ajak lunch dekat food court KLCC tu aje.  Eimran dengan Yasmin aku suruh makan nasi, sebab pagi tu makan kuih aje, lepas ni nak pergi Pusat Sains pulak, mesti penat lagi nak jalan.  Aku share nasi ayam penyet dengan en suami.  Sambil tu suap2 kan juga Danial dengan Qaseh sekali.  Danial makan keropok aje.

Masuk kereta aje, Qaseh terus nak 'nen' dia.  Lepas tu terus tidur.  Tak lama lepas tu Danial pun sama lentok sampailah ke Pusat Sains.  Aman kejap dalam kereta.

Sesat barat nak mencari Pusat Sains Negara ni.  2 kali pusing.  Padahal sebelum ni dah google tengok map kat area mana, susah nak di bayangkan.En suami kata kalau lepas ni tak jumpa jugak, memang terus balik aje...sabar ajelah aku...Tengah duk pusing2 tu aku ternampak Sprint highway, terus aku suruh ikut situ.  Alhamdulillah...nampak dah signboard Pusat Sains Negara.

Dekat sini aku ambil package family jugak.  Tapi dia tak bagi 6 tiket macam kat Petrosains nun, dia bagi satu aje RM 25.  Mahal RM1 dari Petrosains...
Masuk aje kat entrance lepas kaunter tiket kena lalu akuarium besar ni.  Ayah dia orang ni sukalah tengok ikan2 ni...aku tengok gitu-gitu aje.  Banyak pulak rombongan sekolah masa ni...
Bukan Qaseh yang duduk kat stroller tu, Danial yang duduk.  Danial mmg pantang kalau tengok Qaseh nak duduk kat stroller tu, mesti dia berebut.  Nasib baik Qaseh pun tak kisah sangat nak jalan.





Danial dengan Qaseh tak takut langsung tengok dinosaur banyak2 ni.  Aku rasa nak termuntah masa ambil gambar yang last ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails