04 Ogos 2011

Cerita Ramadhan

Hari ini keadaan adalah kurang memberangsangkan.  Selsemalah pulak.  Padahal masa sahur tadi dah telan ubat...Allah belum izinkan untuk sembuh ni...Redha ajelah.

Sejak puasa ni, hari pertama aje aku dpt ke pasar ramadhan.  Hari lain tak sempat pasal balik sendiri.  Maksud balik sendiri tu adalah sila naik bas! hahaha... tapi aku rasa elok jugak kalau tak ke pasar ramadhan tu.  Masa hari ke 2 tu elok aje makan sambal ikan dengan goreng karipap segera. 

Semalam pun balik sendiri jugak.  Tapi anak2 yang berpuasa asyik duk tanya nanti buka makan apa?  Waktu pertanyaan adalah masa sahur...jadi aku ni yang tengah mamai2 ni pun tanyalah balik kat dia orang, nak makan apa?  suka hati ibulah...aikk tadi tanya lepas tu suka hati lah pulak...oklah ibu beli KFC ajelah...ok.

Tengahari eimran called tanya, jadi ke berbuka nanti beli KFC?  Nak ke?  Ibu yang cakap sahur tadi nak beli KFC kan?  Budak2 nikan pantang di sebut, ingat aje...walaupun hujan semalam aku redahi juga sebab anak2 dah nak makan KFC kan...Yasmin hampir nak makan 3 ketul, aku tak bagi...tunggu yang dua ketul tu turun dulu.  Bagi perut tu rehat kejap...

Hari ni kalau kena balik sendiri lagi, tak taulah nak makan apa berbuka nanti.  Rasa macam nak redeem kupon Domino's aje. 

Ho ho ho...sahur tadi danial bangun sekali.  Katanya nak puasa.  Baguslah kalau dia ada inisiatif ke arah itu.  Setengah hari pun tak apalah untuk 1st day ni. 

Malam tadikan masa nak tidur, aku dengar bunyi mercun dentam dentum..haisshh sapalah yang main ni, baru 3 hari puasa.  Anak2 terchenta pun excited aje bila dengar bunyi mercun.  Terus bangun selak langsir depan.  Bu dia orang main bunga apilah bu...ibu belikanlah kita org punya...puasa penuh baru boleh main bunga api!

Mata aku ni kan macam nak tutup aje dah...rasa nak di tongkatkan dengan btg mancis.  Tunggu masa aje nak tutup ni...

1 ulasan:

  1. Salam Puan Yati.

    Terima kasih singgah blog saya.

    Salam perkenalan dan Selamat beribadah di Ramadhan yang mulia.

    Azemi Ali

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails