17 Ogos 2011

Lost World Of Yati Ali

Walla weii..lamanyer aku tak update blog.  Banyak sebenarnye cerita yang nak aku kongsikan kat sini, tapi masa mcm mencemburui aku ajer...ceehhhh...alasannnn...punyalah lama tak masuk blog, sampai nak sign in tadi pun aku dah lupa.  lebih 3 kali gak aku try, sib baik ingat lagi password....


Sepanjang bulan puasa ni, baru sekali aje aku balik ngan en suami, yang lainnya naik bas.  Ini juga bermakna, aktiviti ke pasar ramadhan adalah sangat minima.  Baru 3 kali aje.  Berbuka puasa di luar baru 2 kali...pertamanya ke rumah sister in law kat ampang pada minggu pertama dan minggu lepas ke rumah my own brother kat AU 2 Keramat.  Minggu ni macam tak ada nak kemana2 rasanya... duduk rumah berkemas2 pun ok jugak kan...


Persiapan raya?  Semuanya serba sederhana aje..eceh..ceh..ceh...Ni pun ada lagi yang tak complete.  Baju raya danial, baru sehelai aje.  tak payah nak kesian kat dia, pasal masa aku sibuk nak cari baju dia, dia sibuk suh beli buku kaler power rangers...sudahnya aku pun letih, tak kuasa nak cari baju dia dah...qaseh punya dah beres.  eimran dengan yasmin ada lagi sehelai dua tak cukup.  Baju melayu eimran ngan danial dah beli masa pergi ampang hari tu.  Baju kurung yasmin ngan qaseh dah siap tapi kena ambik kat kampung...maknanya tahun ni aku kena raya kat kampunglah dulu....hehehe...


Langsir raya?  Hehehe..dah beli masa bulan 3 hari tu.  Macy sales bulan 3, aku terus rembat ler...4 bulan aku simpan, dah tak sabar2 nak pasang dahni...hehehe...Sepanjang 10 tahun duk rumah ni, baru 2 kali kita orang bertukar langsir...bukan kedekut tau..tapi en suami aku tu...tiap kali aku bersuara nak tukar langsir, ada aje komen dia.  tapi hari tu aku bertegas jugak nak beli langsir baru sebab aku rasa cam nak muntah dah tengok langsir yang sama aje 7 tahun...


Kuih raya?  Tahun ni pecah rekod tau!  Aku order 2 jenis aje kuih, honey cornflakes ngan kacang medan.  honey cornflakes tu pun dah habis sebalang...tapi kuih ni pun memang beli untuk anak2 aku nak makan...yang lainnya aku nak beli kat bazar ramadhan aje.


Tu ajelah serba sikit persiapan raya aku.  Gambar2 akan aku loadkan bila masa mengizinkan. Almaklumlah, berkongsi laptop ni susah sikit...memasing sibuk suruh cepatttt aje...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails