11 Oktober 2011

Anak-anak...

Alahai anak2...kalau bercakap dah macam machine gun dah aku dengar.  Terutama yang 2 orang tu, sapa lagi kalau bukan eimran ngan yasmin.  Bak kata bibik aku, hari2 berantakan... sila cakap gaya bibik ya...tapi menurut orang2 lama...kalau berantakan tu bermakna dia orang adalah anak2 yang sihat walafiat.  Cuba tengok time sakit, ko cakap lah apa pun...dia buat dekkk aje...ko cuba cakap time dia sihat, maunya makan penampar...

Aku tengok anak aku, eimran ngan danial ni memang hot temper!  Pantang orang cakap sikit, laju aje dia nak membelasah balik.  Tapi yang peliknya...ngan adik beradik aje, kalau ngan kawan, boleh pulak control amarah tu...Elok gak tu, kang tak pasal2 di hempoknya pulak anak orang..lagi naye...

Tapi dia orang ni pun bukan lah 24 jam 365 hari nak berantakan...maunya aku pulak bagi penampar sorang2...Pernah satu hari tu, aku terdengar eimran ngan yasmin gaduh2 manja perang mulut. Tau apa eimran kata kat yasmin??? Esok jangan lambai2 abang masa kat ruang legar...alahai suweetnyeeeee lah anak aku...sempat lagi hihi byebye kat sekolah ya...aku yang mendengar pun nak tergelak ok...
Apa-apa ajelah anak...harap jangan lah bawak sampai ke besar perangai nak bergaduh tu ya...yang bye bye tu, teruskanlah...


duri-duri tajam di hati aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails