24 Oktober 2011

Sakitnyerrr...



Sakit weiii...nampak luka kecik aje, tapi dia punya sakit...menitik airmata aku ni! Ingatkan tx derlah teruk mana...sib baik aku gi klinik cepat...cepat pun tak adalah cepat mana, lepas 3 hari menahan sakit barulah pergi.  Bukan apa, nampak kecil aje luka tu, bak kata kakak aku, jauh dari nyawa...kurang asam kan...Malu gak ngan doktor nanti, luka sikit cam ni pun nak gi klinik...tapi ni bukan aje luka, siap bengkak tu yang aku pergi jugak klinik.



Sebenarnya hari ahad lepas danial duk patahkan tikar buluh yg duk buat alas kat meja makan. Masa tu pulak aku tgh duk mentenet kat meja tu, mmg nampak benda tu dah patah, tp masa nk melangkah tu terkena juga...sakitnye tx usah cakaplah...Sebab anak2 ada aku kenalah tunjuk kuat...klu tx mau aku dah melolong kat situ...qaseh siap tanya sapa buat? aku ckp abg nel...dia tiup2 kat tpt yg sakit tu...alahai anak..sojuk sampai ke perut...



Walaupun sakit sempat lagi aku ke pasar malam ahad lepas.  Hari Isnin tak pergi klinik sbb kononnye nak jumpa doktor yang aku biasa jumpa tu.  doktor tu selalunya bertugas hari selasa, so aku tunggulah hari selasa.  Sekali doktor tu tak ada, dia on course pulak...hisshhh jumpa jugak lah doktor lain.  Sib baik doktor perempuan, kurang sikitlah nak malu...


Tapi doktor pompuan ni, punyalah kasar...nak menangis aku masa dia duk menggodek kaki aku tu...heeee sabar ajelah doktor ni...benda yang dia nak ambik tu kecik aje, tapi dia gunakan penyepit...punyerlah besar...dahlah besar, tebal lak tu...aku siap sound lagi kat doktor tu, tak ada ke penyepit yang halus.... adalah dlm 20 minit dia duk godek2 kat kaki aku...memula aku duduk, lepas tu dia suruh baring...tak boleh tahan sakit aku duduk balik...
last sekali dia minta tolong another doktor, doktor lelaki muda lak tu...maluuuu....sekejap aje doktor tu buat settled..doktor tu pun cari penyepit yang halus mulus...
 tulah dia benda alah yang nak di keluarkan dari jari kaki aku yang halus mulus tu...hahaha...
 zoom sikit
jari tengah tuuu...sib baik kat kaki...

Alhamdulillah sekarang ni dah baik, yang terbelah tu pun dah bercantum balik...Masa sakit kaki ni, sajalah nak bermanja2 ngan anak2...anak2 aje pun yang nak layan...nak harap ayah dia orang...kim salam...yasmin ngan eimran rajin duk tolong lap kat tempat luka tu setiap kali aku habis mandi, dan sapukan ubat sebelum tidur...bagus dia orang tak ada pun nak geli2...puji anak sendiri...harap sampai ke besarlah ya..



1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails