19 Oktober 2011

I'm Proud Of You Girl...

Yaaa...aku bangga sangat dengan yasmin.  Sebab apa?  sebab dia berjaya menggunakan public phone...hahaha...gelak guling-gulinglah korang kan...Bagi aku ini adalah satu pencapaian yang membanggakan.  Kalau lulus exam tu lagi lah bangga...tu tok sah cakaplah kan..

Semuanya berlaku hari Jumaat lepas...aku memang jarang nak bawa hp pergi lunch, sebab tak nak ada gangguan waktu makan...hehehe...Bila balik dr lunch aku akan check hp, and hari tu ada miss called dari number kawasan rumah aku dan sewaktu dengannya...tapi masa tu tak terfikir lak anak2 yang call...

Lepas tu dalam pukul 3.15pm ada lagi call.  Aku cepat2 jawab...dengar aje suara dia aku dah suspen...yalah..tak pernah-pernah dia called, tetiba hari tu call pulak...harus mak ko panik...tau apa dia cakap ???  ibu...abang nak keluar main petang ni boleh tak?? Lagilah aku terkejut...apa ke hal abang nak keluar main suruh dia lak yang call??  Ni mesti kes abang dia takut nak cakap sendiri...hehehe...

Aku tanya yasmin, kalau ibu bagi abang keluar main, macam mana amin nak bagitahu kat abang?  Amin kan kat sekolah, abang kat rumah?  Abang suruh bagitahu aje... ooohhhh....
Lepas yasmin letak telefon tu aku termenung jap...tetiba terfikir...ehhh...pandai pulak dia guna public phone...selama ni aku tak pernah ajar pun...nak guna hp pun aku tak ajar...ni kes tengok, perhati dan buatlah ni...bagus yasmin...bagus...

Aku tau benda2 ni nampak small matter and remeh sangat bagi sesetengah orang...tapi bagi aku apa yang yasmin buat ni sangat besar maknanya bagi aku sebagai ibu...yalah dia tu baru 7 tahun...lagi pulak zaman skrg ni melambak hp...mana ada orang nak pergi ajar anak guna public phone kan??  Apa apa pun aku memang banggalah...terharu...balik rumah eimran kena marah...sapa suruh tak cakap sendirikan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails