08 Disember 2012

Buah-buahan Tempatan

kat Malaysia tanah tumpahnya darahku...sekarang ni memang melambak-lambak durian kan...hari tu aku ngan kakak akulah pergi makan durian kat Pandan Jaya nun.  Ambik 3 biji aje RM 20 itupun tak habis.  Lepas tu kita orang siap beli untuk buat tempoyak lagi.  Aunty tu jual sekilo dalam RM 3/ aku tak beli, kakak aku aje yg beli nak buat tempoyak, nnt kalau nk aku 'pau' ajelah dia punya tempoyak tu...
 Kat situ pun ada jual rambutan dengan manggis.  
Elok-elok pulak manggis dia.

 aku suka kalau manggis yang kulit dia cam ni
yasmin termenung sementara menuggu durian...
kat belakang tu lagi banyak durian...nak D24, musang king...semua ada...
Jom makan durian..manggis dan rambutan jgn dilupakan...
tq for reading

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails