31 Disember 2012

IKEA

Ke sini masa cuti hari natal hari tu...minggu lepas lah tu kan.  Ingatkan kita orang dah cukup awal, tapi orang lain laggggiiiii awal rupanya.  Sebelum lunch time gitu kita orang sampai kat area Sri Pentas nun...dah jammm...ramainyalah orang yang nak ke IKEA ni ya.  Seolah-olah macam ada sales gila-gila lah time tu...
 Tengok tu, berbaris panjang kereta-kereta nak masuk parking

Anak-anak aku nampak aje kidzania terus terjerit-jerit ajak pergi...no..no...no...kalau nak ke situ, kita kena keluar lebih awal lagi ya...
Tujuan asal nak ke ikea ni, pertamanya sebab dah lama malah bertahun tak ke sini... hahaha...sebab utama tuh...en suami akan bagi 1001 alasan untuk tidak ke sini...kalau nak pergi juga, sila list down apa barang yang nak di cari...venyampah tau...tapi hari tu baik hati pulak dia nak bawa pergi sini, walaupun dia tanya nak cari apa...aku bagi 2 barang aje nak beli...sekali balik berbarang-barang....hehehe...
Terbelilah juga bracket tv mudah alih tu...biasa yang statik tu ajekan, yang ni bolehlah kalau nak ke kiri or ke kanan kan...makan ratus juga harganya...
Aku sambar bunga dengan pasu tu...walaupun mendapat bantahan keras dari en suami...ada ke dia kata nanti berhabuk...kalau tak silap pasu tu RM 3.90 aje...dan bunga tu RM 2.90 satu.  Dah letak dalam pasu cam tu, suweeetnyaaaaa...perasan...puji diri sendiri....
Ni pun beli juga...konon nak letak dalam bilik yasmin...sampai hari ni masih kat atas almari lagi...harga kalau tak silap aku dalam RM 26 lebih...
Kotak ni aku belikan untuk eimran supaya dia tak menyepahkan cd-cd game dia yang banyak tu...sebab kalau aku nampak bersepah, aku terus buang...tak ada tanya-tanya dah...cd kartun danial pun sama...bersepah aje aku cik tong kan terus...tapi pastinya cd-cd tu beli kat pasar malam lah...hahaha....
mangkuk-mangkuk colourful ni pun menarik-narik suruh bawa balik...sangat cantik.  Aku hanya dapat sambar cawan ngan mangkuk tu aje.  Sudu garpu tak sempat nak sambar sebab en suami kata buat semak...balik tu juga terus qaseh makan sup gunakan mangkuk tu...tapi bila gunakan sudu lain, terus jatuh tak cantik dah...hari ni kakak aku gi Ikea, sib baik dia ingatkan aku nak tak beli sudu ngan garpu tu...tengok tu qaseh dah buat main masak-masak pulak...ehh simpan-simpan...nanti ayah nampak sepah-sepah, ayah marah tau...kang tak pasal-pasal dia cik tong kan pulak mangkuk ngan cawan tu...
Okey tu aje cerita jalan-jalan ke Ikea dan hasil rembatan aku yang tak seberapa.  Barang yang nak di cari sebenarnya penyangkut tuala kat dalam bilik air...sib baik dapat...tq for reading...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails