11 Januari 2013

Riadah

Bawa anak-anak ke Stadium Kajang hari Ahad lepas.  Dah lama juga tak bawa dia orang ke sini.  Selalunya aku jalan-jalan manja pepagi kalau cuti kat area rumah aje.  Peneman setia aku mestilah yasmin.  Yang lain aku suruh duduk rumah aje, tu yang kadang-kadang ada drama sebabak dua time aku nak keluar tu.  Hari Ahad lepas ayah dia orang baik hati nak bawa pergi stadium kajang ni.  Sementara aku jalan, dapatlah anak-anak aku ni bergembira kat playground tu. 
Orang yang paling suka haruslah abang danial ni.  Nasib baik masa nak ajak balik dia mengikut arahan.  Hari Ahad lepas ramai sangat orang kat stadium tu.  Semua pun nak beriadah juga.
 Kakak yasmin yang rajin jaga adik.  Abang boleh harap juga tapi sekejap ajelah...
Masa nak turun dari terowong gelongsor ni, danial dengan yasmin dah lepas dulu, tinggal qaseh terkontang kanting kat bahagian tengah tu tak nak turun-turun...aku dah risau takut dia lemas ke apa...terjerit-jeritlah aku dari bawah tu suruh dia turun...budak bertuah ni tak nak turun sebab tak ada orang nak pegang dia...haiiilah qaseh...nasib baik ada abang danial yang datang selamatkan...turunlah dia orang berdua berpegang tangan... mengadakan...


Sempatlah juga qaseh naik kuda-kuda ni sebelum berangkat pulang...aku pulak dapatlah 4 round stadium kajang tu...jalan aje...tak adanya nak lari-lari...hahaha...
okey tq for reading

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails