26 Februari 2013

Cerita Aku

Macam nilah hazabnya aku setiap pagi nak ke tempat kerja.
Ni baru kat Sg Ramal, belum lagi kat Putrajaya,Mines, dan seterusnya...
Tu pasallah aku selalunya tidur aje kalau naik bas
Walaupun keluar rumah seawal 6.30pagi tak pasti lagi boleh sampai
awal kat office.  Kelewatan atau kecepatan sampai ke KL 
selalunya bergantung kepada kecekapan pemandu bas...
Kalau dapat uncle ahpek yang bawa, cam pagi ni...gigil kepala 
lutut aku...dan aku dengan selambanya pagi tadi cakap kat dia
uncle, tak payahlah tunggu sampai penuh...nanti pukul berapa
mau sampai KL....uncle ahpek ni boleh di kategorikan 
sebagai pemandu berhemah untuk kategori pemandu bas!!
 Ni pulak nak ke Putrajaya...
Kalau terus tu ke Putrajayalah, tapi bas yang aku
naik tu dia susur keluar sebelah kiri 
 Kat sini, aku tak ingatlah nama highway ni...
kadang-kadang aje jamm, cam pagi tadi tak jamm pulak
arah yang bertentangan tu pulak banyak kereta.
susur keluar belah kiri tu pergi Serdang
 Ni dah nak dekat sampai KL.  Masa ni kat area depan Nirvana 
kat Salak Selatan.  Jalan yang sebelum tu tak berapa nak jamm
jadi tak adalah aku ambil gambar.  Tengok tu atas bawah jamm kan...
Tapi yang buat aku geram tu, boleh pulak ada trailer kat depan tu...
Bukan ke kenderaan macam tu tak boleh 
keluar waktu puncak???  Dah lah panjang, kalau aku
ada super power dah lama aku naikkan bas tu atas trailer ni!!
walaupun menempuh jamm sepanjang perjalanan, alhamdulillah 
berjaya sampai on time!  Macam nak putus nafas aku...
Oh ya...aku kan kalau sampai awal, masa turun bas selalunya
akan cakaplah terima kasih kat driver...tapi kalau lambat
kim salamlah aku nak cakap terima kasih...hahahaha...giler kan...
Tu ajelah nak cerita luahan rasa aku...
Terima kasih sudi membaca...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails