27 Februari 2013

#CokelatOreo

 Lama sudah teringin nak membuat cokelat oreo ni.
Tapi asyiklah tertangguh aje, pasalnya mencari bekas acuan tu asyiklah 
habis stok.  Kat area rumah aku tu sendiri berapa kali
ulang asyik tak ada, pernah sekali ke Bangi pun tak ada.  Hari tu
ke Nilai 3, singgah satu kedai bakeri, punyalah besar
pun tak ada juga acuan tu.  Jumaat lepas jumpat untuk
yang lollipop punya acuan, lollipop pun lollipop lah...dua sekali aku rembat...
 Beli sekali biskut oreo dua bungkus...tak sempat nak mencairkan cokelat
biskut oreo dah lenyap...alahai anak...nak tak nak hari Isnin lepas
balik dari kerja beli lagi dan terus buat...gitulah hasilnya
 Sedikit comot di sana sini...almaklumlah baru belajar...
sengaja ambil edible image upin ipin, karakter kartun kegemaran qaseh
Untuk cokelat kali ni aku gunakan jenama Beryl's
kat kedai yang biasa aku beli ni dah tak jual jenama Selbourne...
ambil ajelah jenama apa pun...janji cekelat
tapi tersalah juga, terambil dark cokelat...sepatutnya milk cokelat.
Esoknya aku bawa seketul ke office nak bagi kawan rasa...
dia kata okey aje dark cokelat ni...stok kat rumah pun habis
maknanya tak kisahlah dark or milk, janji cekelat...
lagipun untuk makan sendiri aje...
Terima kasih datang baca..nak offer cekelat ni pun tak boleh
dah habis...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails