07 Februari 2013

Sengkuang Calit

Sehdapppp...pertama kali makan terus jatuh cinta...muahhahaha...gerai ni dah lama beroperasi kat area pasar malam prima saujana.  Baru hari tu aku mencubanya.  Kedudukan gerai ni kat bahagian atas, pasar malam kat belah bawah, jadi aku adalah malas nak berjalan mendaki...lagipun sebelah dia gerai orang jual cd...faham-faham ajelah kalau budak kecil dua orang tu dah nampak, harus di tarik-tariknya tangan aku ni...tu yang asyik tertangguh aje hajat nak merasa sengkuang calit ni...
hari tu masa aku pergi pasar malam, dia orang tak ikut...dapatlah aku membeli dengan tenang...cam tu hah caranya.  Sengkuang tu di calit dengan sosnya...jangan di tanya aku sos apa...
Lepas tu di tabur dengan kekacang.  Ada plastik kan tu, lipat dua, terus masuk dalam paper bag.  Siap...aku beli satu original satu spicy.  Lepas tu sedap aje en suami makan yang spicy tu.  Yang ori pun sedap juga.  Tak sabar nak tunggu pasar malam lagi sebab nak beli lagi sengkuang calit ni...harga RM 2 setiap satu.  
Kawan aku kata kat Ampang Point pun ada jual.
Okey tu ajelah cerita ceriti aku. Tq for reading...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails