06 Februari 2013

Grand Lexis PD

poyo semua tak pandang kamera

Dah sampai PD pun hah...tapi agak lewat jugaklah waktu kesampaian kita orang ni.  Mana tak nya, banyak benar urusan.  Pagi tu Danial & Qaseh ada sambutan Maulidur Rasul, Yasmin pun ke sekolah agama...petang aje dia ponteng sama dengan abang eimran.  Singgah Giant Senawang lagi membeli bekalan.  Singgah rumah mak chu aku lagi ambil kunci rumah kampung...jadi memang lah lambat sampai kat PD.
By the time sampai PD dia orang dah kelaparan.  Aku tahu sangat ayah dia orang, tak akan keluar lagi kalau dah check in...kalau kat rumah pun sama...dah masuk tak kuasa dia nak keluar lagi...macam lah duduk rumah bertingkat-tingkat...padahal rumah bawah aje pun...tu pun malas nak keluar masuk!
So sebelum check in tu, aku siap-siap beli nasi goreng untuk dia orang makan sampai malam.  Senang kerjakan...
Masuk aje bilik...cam nilah reaksi dia orang.  Cari pool dulu...Qaseh masa tu juga terus buka baju nak mandi kolam...macamlah berani sangat budak kecil tu...sudahnya duduk aje kat tepi kolam.

Mandilah korang sesuka hati...aku perhatikan dari dalam bilik sambil main game...Danial dengan qaseh takut-takut juga nak masuk tempat dalam...duduk ajelah kat tangga tu.  Dia orang berendam sampai dekat pukul 7 baru naik.  Makan-makan dan rileks kejap.  Lepas sembahyang maghrib, abang eimran ajak adik-adik terjun kolam lagi...mandi lagi sampai pukul 10 lebih...itupun aku bising suruh naik...
Tu bekalan nasi goreng cina dengan nasi goreng kampung.  Selesai semuanya...kelaparan lepas berendam lama.  Malam tu lepas mandi makan maggi cup aje.

 Ni gambar mandi waktu malam...tak clear sangat...
Ni yang buat aku nak beli kamera ni...sob..sob..sob...
Breakfast pagi esoknya hanya aku dengan anak-anak yang besar aje pergi makan.  Yang kecil dua orang tu masih tidur lagi...tak sampai hati nak kejut, jadi ayah dialah yang jaga lepas tu terus sambung tidur...
aku dan eimran makan nasi lemak, sambal sotong.  
tapi sotongnya tak berapa nak ada.  
nasi dagang pun ada juga, tapi masa tu tak 
terasa pulak nak makan nasi dagang...
 yasmin dengan roti jala fav dia...kuah kari ayam
 lepas tu ambil yang ni, roasted chicken dengan sausage
 yasmin awal-awal dah suruh aku ambil kan dia buah2an celup cekelat ni.
aku ambilkan dia dua lidi aje, lepas tu dia pergi ambil sendiri
lagi 3 lidi...
aku nak makan lagi, dia orang dah bising ajak balik bilik nak mandi kolam...amboii.. amboi...korang...kasi chancelah mak korang nak makan lebih sikit...memekak aje dia orang ajak balik bilik!  Kuasa aku layan...baik aku pergi ambil makanan lagi bagus..tu aku ambil red bean ngan mash potato ngan daging slice tu...aku rasa sikit lepas tu pass pinggan kat eimran...
 aku paksa yasmin makan cereal ni...lepas tu sedih teringat 
kat danial ngan qaseh yang tengah tidur...
 sebelum balik bilik, aku pekena teh tarik dulu...
aku bukanlah penggemar tegar teh tarik pun...
saja, benda dah ada kan...
lepas tu jalan-jalan kat bahagian pool sebelah luar ni...saja tengok-tengok...boleh lah bawa danial ngan qaseh mandi kat sini...

 Ada taman permainan juga.
 qaseh lambat betul nak 'panas'...duduk ajelah kat tepi kolam

Danial memang mudah dapat kawan...mulanya tak ada pun orang mandi kat situ, dia orang aje adik beradik...dalam 5 minit gitu baru ramai yang datang mandi.  Kawan baru dia tu pun nama Danial juga.  Sakan dia orang main air dan mandi manda...sampai aku ajak masuk bilik pun tak nak dah...seronoklah tu dapat kawan...
Budak kecil ni takat tu ajelah dia masuk air...memang penat aku menunggu dia nak panaskan engine dia tu...lepas tu menggelupur suruh angkat keluar...
Dia lagi suka jadi 'mem besar' duduk kat kerusi ni.
Dekat sejam jugalah aku menunggu dia orang mandi kat kolam luar ni.
Lepas tu sambung lagi kat dalam bilik pulak sampai pukul 11...
Bersiap-siap nak check out dan singgah kampung sekejap...
Aku ingatkan dapat lah berehat hari Ahad tu...
tak ada maknanya...dia orang ajak sambung mandi kolam
kat rumah mak ngahnya pulak...tak tahu penat langsung dia orang ni!
Okey tu ajelah cerita percutian singkat kami.
terima kasih datang jenguk-jenguk...intai-intai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails