04 Februari 2013

Sambutan Maulidur Rasul @ Pasti

Selepas dua minggu qaseh tak ke sekolah, hari Jumaat lepas dia dengan penuh semangat nak pergi sekolah pula.  Itupun lepas aku pujuk-pujuk cakap pakai baju raya barulah dia nak pergi.  Hari Jumaat lepas ada sambutan Maulidur Rasul dekat sekolah dia.  Kebetulan pula aku cuti sempena Hari Wilayah.  Kenalah aku menghantar dia orang pagi tu...tak per janji nak pergi sekolah kannn...
Tapi kita orang terlambat, kawan-kawan yang lain dah berarak separuh jalan baru kita orang sampai...itupun nasib baik nampak perbarisan anak-anak comel ni...terus aje selitkan budak kecil dua orang tu.  
Qaseh tercengang-cengang sebab dah lama tak pergi sekolah, manalah ada kawan kan... ikut ajelah belakang orang...aku pun kenalah ikut juga, sebab dah janji dengan qaseh... qaseh suruh tunggu dia.
Bila masuk aje kawasan sekolah ni aku nampak dia menangis...masa tengah berjalan tu pun dia menangis sambil tengok belakang...cari mak dia lah tu...aku cakap kat cikgu tu biarkan aje dia menangis...hehehe...aku tunggu aje kat luar pagar sekolah dia ni.
Bila budak-budak dah masuk kelas lagi lah dia menangis kuat...terus cikgu hantar kat aku..gerammm aje ngan dia ni tau...beria aje janji nak pergi sekolah, tak nak nangis...
Kuasa aku nak menunggu memujuk lagi kat situ...dah nangis tu jom ajelah balik.  Tunggu kejap abang danial nak bagitahu qaseh dah balik...abang dia happy aje...Balik sekolah dapat jajan, qaseh rileks aje minta tanpa rasa bersalah...
okey tq for reading...cerita anak-anak aje.  Cerita Grand Lexis next, next entry lah ya.  Kenalah ikut turn ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails