21 Jun 2013

Yasmin

Minggu lepas masa lunch aku dapat call dari Yasmin.  Dia suruh datang sekolah  dia petang tu juga...holoolooo...ingat senang-senang ke nak minta cuti dengan boss...katanya nanti dia tinggal sorang-sorang kat kelas. Ibubapa orang lain datang, ibubapa amin aje tak datang...Alahai kesian pulak aku dengar...lepas makan teruslah aku sms dengan boss cakap nak pergi sekolah anak.  Awalnya aku tak tahu pun tujuan ke sekolah ni untuk tengok prestasi dia, sebab memang tak ada surat apa pun, cuma malam sebelum tu Yasmin ada cakap, cikgu suruh datang sekolah petang esok.  aku tanya juga kenapa, dia kata tak tahu.  Ehhh mana boleh suka-suka suruh datang...ibu kerja...kat KL lak tu...cam tulah lebih kurang bebelan aku pada dia malam tu...ingatkan habis cam tu ajelah...sekali dia boleh pula call dari sekolah petang tu...
Memang masa dia call tu aku tak cakap pun akan datang...so suara dia macam kecewa sangat.  Nak nangis sure malu sebab kawan ada kat sebelah...hahaha...Masa aku sampai tu memang dah ramai ibubapa kat kelas dia.  Aku nampak dia duduk termenung sorang-sorang kat meja dia.  Yalah, kawan yang lain dah duduk kat depan dengan makpak masing-masing...alololooo...memang bergenanglah airmata aku ni tengokkan dia...dia pulak nampak aje aku kat depan kelas, terus bangun datang kat aku...rasa nak aje aku peluk...overkan...
Kalau aku tak datang duduklah dia sorang2 macam tu sampai habis waktu sekolah...
Lama pula menunggu turn nak jumpa cikgu kelas dia.  sorang-sorang adalah dekat setengah jam dengan cikgu tu. Masa menunggu tu, dia bagilah fail macam kat atas tu dekat ibubapa untuk melihat prestasi anak masing-masing.  Fail tu ada rekod prestasi dari darjah 1 sampai lah sekarang.

Yasmin suka aku datang pasal ada orang menjual buku-buku kat sekolah dia.  Dia kan pantang kalau ada orang jual-jual ni...semua nak di belinya.  Aku pulak dah ternampak buku cerita yang aku cari-cari selama ni.  Dah 2 kali tanya kat UTC, asyik tak ada aje.  Tak sangka pula berjumpa kat sekolah Yasmin.  Tu buku kat bawah ni...Kelakar...tajuk aje gempak...
Okey terima kasih datang baca.

1 ulasan:

  1. sib baik u leh gi gak kan sis...
    memang sayu jer tgk dia dok sensorang....
    ada bonus point lak u gi tu...
    dpt rembat buku idaman :D

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails