12 Jun 2013

Legoland Lagi

Masa ni dah pukul 2 lebih rasanya...haruslah berhenti makan.  Kami ambil family set + 2 meals for kids.  Family set tu ada pizza, 4 soup & 4 air.  Untuk kids meal pulak, spaghetti , buah & air ribena kotak tu.
Total semua untuk lunch ni RM 80++...nak tercekik rasanya kan...makanan semua habis licin, semua memang dah kelaparan kot time ni.
Tak jauh dari tempat makan tu, ada air pancut ni.  Ada sensor kot...bila kita dekat dengan instrument tu, dia akan berbunyi...unik kan...
Masa ni cuaca macam dah redup sikit...kita orang masuk kat Land of Adventure.  sempat main dua game aje kat sini, sebab lepas tu hari dah hujan!
Ride yang ni kena masuk air, memang confirmed basahlahkan...aku memang dah siap-siap bawa baju hujan pakai buang tu.  Beli kat guardian RM 3.50 lepas tu ada discount lagi.  Kalau nak beli kat dalam tu pun boleh, bayar aje RM 15.  tu pun aku ngan yasmin aje yang pakai.  abang eimran dengan danial tak nak pakai.  sukahati korang lah...basah nanti padan muka!!
Hah kan dah basah lencun...tapi ada aje machine pengering kat luar tu.  Bayar aje RM 10.  disebabkan menunggu lama bebenor lepas sorang-sorang gunakan machine tu, abang eimran kat tak payahlah, dah nak kering pun...suka hatilah...
Lepas tu aku menemankan danial buat urusan 'perbankan'.  Lama pulak dia buat 'pelaburan'. Satu yang aku suka kat sini, tandas adalah bersih.  Keluar dari toilet, danial ajak aku beratur sebab dia nak main game kat atas tu.  Kenalah aku menemankan.  Ingat nak suruh yasmin aje naik, tapi dia orang dah kemana masa tu.  Masa aku dah nak naik, baru dia orang muncul.  masa ni, aku ngan yang tudung merah tu aje menjerit.  Budak-budak kecil yang lain tu rileks aje...mahunya aku tak jerit...luruh jantung bila dia menderu turun tu tau...
Lepas tu yasmin nak naik tak dapat sebab hari dah hujan.  semua game yang kat bahagian luar di hentikan.  Nasib baik kita orang memang ada bawa payung dan baju hujan, jadi jimatlah sikit dari nak membeli kat dalam tu...Ingat dah hujan tu, nak balik ajelah...sekali dia orang ajak singgah tengok wayang 4D pulak.
Okey layankan ajelah...abang eimran dengan ayah dia orang aje tak masuk.  Boleh tahan lama juga nak menunggu kat sini.  Tayangan adalah selama 15 minit.  Siap ada turun salji lagi...hebat..hebat...
Last dah nak balik tu, danial nak naik yang pusing-pusing ni...tapi sayangnya qaseh tak lepas bila ukur ketinggian.  kesian dia...muka sedih aje...Lepas tu ingat nak naik train yang round satu area legoland tu, tak jumpa pulak kat mana nak naiknya.  Hujan pun masih renyai-renyai...jadi marilah kita pulang.  Kalau ada rezeki lagi, nanti kita datang ya...banyak lagi mainan yang tak sempat naik.  Mungkin kena tidur semalam kat Johor kot!
 Ni antara replika yang diperbuat dari lego.  
banyak sebenarnya, tapi aku tak ambillah semuanya
 Masjid Brunei kalau tak silap aku
Yasmin berposing di depan KLCC

Habis dah cerita Legoland.  Kami keluar dari sini dalam pukul 6 lebih.  Lepas tu 
terus ke JPO.  Sebab plan asal lepas dari JPO ingat nak 
pergi ke Stulang or Danga Bay, sekali dah penat sesangat,
balik lah kita ya...Lain kalilah juga nak ke Stulang or JB lagi.
Sebab nak berpatah balik ke JB tu boleh tahan juga jauhnya...
Malam tu juga kita orang bertolak balik ke Melaka, sebab side en suami
ada menyewa chalet kat Pengkalan Balak, hari sabtu nak menghantar 
pengantin bertandang, sebelah petangnya pulak ada family day...
Jadi haruslah simpan tenaga sikit kan...
Habis kat JPO kita orang terus balik ke Melaka.
Cerita JPO lepas ni ya...tak ada shopping apa pun kat sini...
Terima kasih datang baca...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails