06 Jun 2011

Cerita ceriti

Lama babas gak tx update blog.  Hari ni aku nak update citer basi untuk rekod aku di masa akan datang. 

Lepas 3 beranak demam hari tu, hari Jumaatnya aku pulak berjangkit.  Bukan demam cuma pening kepala yang tx boleh nak cakap...hehehe...Dahlah balik kerja tu naik bas, sampai aje kat Kajang, terus muntah belahak...ingatkan lepas muntah tu hilang lah sakit kepala aku ni, rupanya tx jugak.  Masa nak tidur tu, eimran, yasmin dengan danial take turn tolong picitkan kepala.  Danial baru pegang aje dah tanya, dah ke bu...saja aje aku buli kata, belum...apa taknya, baru dua tiga kali picit dah tanya, dah ke, dah ke..sudahnya aku kata, dah...laju aje dia melompat turun katil...

28hb Mei, kita orang buat kenduri tahlil dan doa selamat.  Tapi kali ni tx buat kat kampung.  Kita orang buat kat rumah kakak aku kat Mantin.  Masak2 kat rumah dia lepas tu hantar ke surau.  Walaupun masih pening2 lalat pagi tu, aku orang pertama sampai kat rumah dia.  Dapatlah tolong kupas bawang dengan kopek udang.  Disebabkan tak sihat ni jugaklah aku tak ada mood langsung nak ambik gambar.  Padahal kamera ada je dlm beg.
Malamnya pun aku tak join ke surau pasal pening, so aku tolonglah sikit2 mengemaskan apa yang patut kat rumah dia tu.  Lauk malam tu, ayam goreng resepi mak long, sambal udang + petai, ikan tumis asam, buah tembikai.  Untuk lauk tengahari tu pulak ada gulai tempoyak...walaupun fav. tapi tak berani nak makan banyak, pasal pucuk ubikan takut angin.

Even lauk kenduri tu pun aku tak makan masa malam tu, tak ada selera langsung.  nasib baik aku tapau sikit, hari ahad tu baru makan...sambal udang pun dah tinggal kepala aje, jadilah...

Dan semalam pulak, rumah BIL aku pulak buat kenduri kesyukuran.  Penat weiiihhh sampai malam aku duk melepak kat rumah dia.  Nasi beriani + ayam masak merah...siap tapau lagi...ngeh..ngeh..ngeh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails