06 Jun 2011

Cerita Qaseh

Apa lagi nak citer kat blog kalau tak citer pasal anak2...nak citer pasal masak2, aku bukannya terror pun.  Kalau setakat yang main campak2 tu, boleh lah. Kalau bab makan, boleh sangat...hehehe..

Untuk kali ni, tataplah wajah qaseh ni.  Dia suka kalau di pakaikan tudung.  Tapi cuba pakaikan topi ke, cekak rambut ke, memang confirm tak sempat nak snap gambar dah di tariknya...kalau pakaikan tudung ni, dia suka..harap2 sampai ke besarlah qaseh akan suka bertudung...amin.
Tak lama lagi qaseh dah nak masuk 2 tahun.  Kejap aje dah besar budak kecil ni.  Masih nak nennnnn lagi.  Kadang tu tak menyempat sampai rumah, dalam kereta lagi dia dah, mamamama...bila tanya nak apa, nennnnn...tunggu sampai rumah, terus huahhhhhhhhh...geram tau ngan budak kecil ni...

Bila aku load gambar2 dia ni, tetiba aje hati rasa sayu...tx taulah kenapa...qaseh ni kadang2 bila buat muka donn dia tu, rasa gerammmm aje aku...rasa nak gigit2 aje pipi dia tu...skrg ni dah banyak kepandaian dia.  Kalau bab mendengki dengan abg danial dia no.1.  Kalau dia buat dek aje bila aku panggil, terus aku panggil danial...hahh laju ko dia datang...
Qaseh paling suka main air...yalah budak2 kan...sapa yang tak suka main air.  Tapi air kat bilik air aje, cuba suruh mandi kat pool, kim salam...mungkin belum lagi kot.  Boleh di katakan setiap kali baju dia 'ter'kotor sikit aje pun dia nak suruh tukar baju, tu semua alasan nak mandi lah tu...kadang tu sampai 7 kali sehari dia nak mandi.  Sebelum tidur kalau aku nak tukarkan diaper dia pun dia boleh nak mandi lagi.  tapi dengan ibu dia ni, sori naik lorilah ya nak melayan dah malam2 buta tu...hehehe..kejikan...

Paling syahdu bila aku panggil, qasehhh...ya mama...ntah manalah dia dapat perkataan 'mama' tu, aku pun tak tau...tak kisahlah qaseh, janji bila ibu panggil ko jawab...
Qaseh paling tak kisah kalau makan pedas.  Kadang aku pulak yang risau dia suka makan benda pedas2 ni.  Kalau makan fries mesti cicah ngan sos cili...fries sebatang tak habis lagi tapi dia asyik duk cicah dlm sos.  Lepas tu selamba dekkk aje tahan pedas.  Kalau danial ngan yasmin tu dah menggelupur mintak air...

Satu lagi perangai qaseh ni suka berebut handphone...kalau dia dapat kim salam lah dia nak pass kat orang lain.  Kalau tak bagi, confirmed memang tak dengar apa yang orang sebelah sana cakap...suara dia ni, bak kata ayah dia cam jannnn...tan...dahlah kasar...kuat pulak tu..tx payah pakai loud speaker! 

Sehari lepas ambik gambar bertudung tu, aku berjaya snap gambar qaseh yang tengah menganga ni...nganga besar lagi tu...

nampak gigi yang dah nak penuh tu...

Tapi yang bestnya, lepas aku tunjuk gambar mulut ternganga dia ni, terus senyum2...

1 ulasan:

  1. alolololo tomeinyerr dia....gerammnyerrr lin tgok kak

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails