17 Jun 2011

Dadih Segera

Aku buat dadih ni  petang ahad dengan harapan dan hajat bolehlah anak2 aku makan hari isnin esoknya sebagai kudap2an sementara aku pergi kerja.  Hellllooooo...tak sempat sejuk dadih ni dah di sudu dek danial...dia begitu terliur nak makan dadih ni.  Asyik duk rasa dah keras lum..dah keras lum...aku tak taulah dia sorang makan berapa cawan.
Masa duk isi dadih dalam bekas ni, aku dah warning kat yasmin dgn eimran, bekas besar ni untuk ayah dengan ibu aje.  budak kecil sila makan dlm cawan aje....yasmin kata, kedekut ibu ni...tak aci...ibu dpt byk, kitaorg sikit aje...helo,helo...sapa besar kenalah makan byk...budak kecik makan sikit...

By the time aku nak nengok konsert akhir AF tu, dah tinggal bekas yang besar aje.  Yang lain tu kebanyakannya di makan oleh danial sambil tengok cd dlm bilik...sabar ajelah aku...
Bila aku nak makan lak, eimran duk depan aku sambil nganga2 mulut suh suap...sudahnya aku bagi aje kat dia.  Dapat lah aku dlm 4-5 sudu...jadilah...nanti ibu buat lagi ya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails