17 Julai 2013

6 Ramadhan

6 Ramadhan hari Isnin lepaskan...Balik sampai rumah dah almost pukul 7.  Abang eimran setakat boleh tolong masak air aje.  Nak suruh masak nasi tak berani lagi aku...

Tak tahu sebenarnya nak masak or makan apa...sekali nampak ayam percik, yasminkan peminat tegar ayam...dia aje seketul setengah ayam percik tu.  Sedap memang sedap. Harga RM 3 seketul, ok lagi tu.
Belikan yasmin roti jala kegemaran dia juga...haiii semuanya yasmin...orang lain tak ada ke??  Patutlah dia bam bam...tahu dah sapa yang mengata dia tu...tak baik tau bulan puasa...Yasmin dah pesan, kalau dia puasa, dia nak makan sedap-sedap...so layankan ajelah.  Lagipun kalau dia dah makan ayam ngan roti jala tu, dia tak nak makan nasi.  Sahur aje aku paksa makan nasi itupun susah sangat.
Aku beli nasi ambeng ni dua bungkus...kononnya aku share dengan yasmin, abang eimran share dengan ayah dia...masa nak ambil gambar ni, aku tengok elok aje keadaannya, sekali masa nak berbuka ada tahi lalat!!! dua-dua bungkus lak tu...terus hilang selera.  Nasib baik aku memang ada masak nasi putih juga...so makanlah nasi putih dengan pajeri terung lagi. Sori ya anak-anak...sib baik juga ada ayam percik tu...
Budak kenit ni tiap malam suruh bangunkan dia sahur konon nak puasa...bangun tidur aje dah minta susu.  Tapi niat puasa dia dah boleh baca...puasa aje belum lagi...

Okey tu aje cerita 6 Ramadhan kami...tengoklah berapa lama lagi boleh bertahan nak update hari-hari...ahhahaha...
Terima kasih datang baca.

3 ulasan:

  1. alamak...putus selera..ada tahi lalat
    tp rupa tahi lalat tu cemana? hihihi... tahi lalat sharifah aini tau le.. :-P

    BalasPadam
  2. sedap roti jala...
    anak nani haikal tu pun belum puasa.. sehari sehari bangun sahur.. tapi puasa takat kul 4 @ 5 dah mintak makan.. katanya perut kembong.. wahahah tapi tak per.. mama training je.. tahun depan kena puasa..

    BalasPadam
  3. Tie! dah start shopping raya ke?

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails