08 Julai 2013

Kemas Rumah

Tak adalah kemas mana sangat pun, setakat lap-lap sana sikit sini sikit.  Tu tangan akulah tu-ngelap kipas kat dalam bilik aku.  Buat ni dah dua minggu kot.  Lepas tu sibuk pulak mengemas kat bahagian dapur.  Bila dah kemas tu, rasa macam banyaknya pinggan mangkuk yang tak pakai...aku rasa macam semak sangat...tipuware tu pun belambak...ntahlah..time menyimpan tu rasa sayang aje nak buang, sekarang ni dah belambak...memang rasa nak cik tong kan aje.  Tapi terfikir pula, nanti dah tak ada, baru nak guna...kenalah susun baik-baik.  Aku buat kerja sorang-sorang aje...tak ada sapa nak tolong.  Anak-anak tolong tengok aje...

Ni semalam aku paksa eimran lap kipas kat bahagian luar...memang dah tebal benar habuk kat bilah kipas tu...angin pun ciput aje rasa...kadang tu elok aje habuk tu turun macam salji...Tapi anak bertuah ni buat kerja takat lap ajelah...lepas tu semua benda aku juga yang kena settled kan...Sawang-sawang pun habis dah aku libas dengan penyapu lidi...bahagian yang tinggi aje aku tinggalkan untuk en suami.  Kat dalam bilik air pun boleh bersawang...sabar ajelah aku dengan labah-labah ni...

Lepas ni slow-slow nak kemas almari baju dia orang yang dah macam sarang apa aku pun tak tahu nak cakap...jenis ambil baju main tarik aje dia orang ni...Aku dah warning kat dia orang, lepas ibu lipat elok-elok baju korang ni, kalau ambil baju main tarik aje, memang tangan tu nak kena hanger..!hahhhh...aku memang warning macam tu ngan dia orang...korang ingat dia takut...tak ada maknanya, terutama Danial...dia tu ada kepantangan sikit, pantang seluar or baju dia basah or kotor sikit...laju aje dia nak menukar yang baru.  Lepas tu nak mandi sampai 40 kali satu hari!  Hooiii tension aku duduk rumah sabtu ahad ngan dia.  Kat rumah tu memang nama dia aje yang naik...kejap kejap qaseh teriak nama dia...jap lagi yasmin hangin dengan dia...abang eimran memang dah tak boleh nak dekat ngan dia...time tidur aje boleh sama...

Tu ajelah bebelan untuk hari ni...terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails