22 Ogos 2010

Buah Melaka


Ini kuih berbuka semalam. Nilah air tangan pertama aku sejak bulan puasa ni...teruk betul aku.. Aku buat 1 cawan tepung pulut jer. Dapatlah dlm 15 ketul. Daun pandan aku ambik kat umah mak cik aku kat Senawang masa balik kg minggu lepas. Actually aku bukan suka sgt kuih ni, tapi thn lepas aku ada beli kuih ni utk berbuka, gula kat dlm tu dihancurkan, cam sedap lak aku rasa. Semalam aku pun kasi racik gula tu halus2, seeeedaaaapppp....Dulu aku pernah buat kuih ni tapi di bawah monitor arwah ibu tercinta, lepas tu bertahun aku tx buat dah sampailah semalam. Masa 1st time dulu tu, zaman sekolah tau...

2 ulasan:

  1. salam kak,
    kalau di Ina ni namanya Klepon :)

    BalasPadam
  2. ya deeTha, kat kampung saya pun panggil kuih kelepong...samalah

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails