26 Ogos 2010

Yasmin


Semenjak dua menjak ni, yasmin kalau bercakap cam laser jer aku dgr.  Belumlah sampai yg betul2 laser tu, masih berlembut gak lah tp selalu buat aku rasa nak gelak jer lepas tu.  antara yg aku ingat :

yasmin  :  ibu

aku       :  pandang sambil angkat kening...

yasmin  :  ibu nak suruh anak ibu mati ke? perlahan jer dia tanya

aku       :  naper lak ibu nak suruh anak ibu mati? dgn nada terkejut

yasmin  :  amin lapar ni, nak makan....

aku       :  tgh hari td tx makan ke?  sambil tergelak

yasmin  :  makan, tapi amin lapar lagi skrg ni...

ni dialog sbm puasa...kalau lambat makan, hangin satu badan dia...ikut sapalah tu ya....
yg terbaru, aku marah dia sbb tak puasa.  tau apa dia jawab,"amin budak kecik baru 6 tahun, ibu tu lainlah, dah besar.."dgn suara yg sedih tu mengharap belas kasihan....skrg ni dia puasa, nampaklah sikit susut badan dia, kalau tx asyik nak makannnnnnnnn  jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails