14 Mac 2012

Ayam Kicap Bermadu Tetamu Jauh

Balik dari Al-ikhsan tu kan, Eimran terus pengsan tak ingat...memang kesian betul tengok dia.  Tapi petang tu dengar aje kawan dia bagi salam, elok aje melompat bangun...tak sempat dah aku nak kata apa...sabar ajelah kan...

Tengahari tu kakak aku yang nun di seberang lautan kata nak datang rumah.  Aku ingatkan nak datang for lunch ke apa...sib baik aku tak berkejar balik...penat gak lah aku fikir nak masak apa...Mulanya aku suruh dia aje beli apa-apa yg patut bawa makan kat rumah aku... hehehe... sungguh tak senonoh kan...tapi bila fikir balik, kesian lah pulak...dia selalu terliur tengok aku masak lepas tu post kat blog...haruslah aku menunjuk kan skill aku, ya tak?

Sudahnya petang tu aku keluar lah membeli barang-barang nak masak pulak.  Tak jauh pun, belakang rumah aje.  Maka jadilah ayam kicap bermadu ku itu...resepi sesuka hati aku nak letak apa.  Rasanya masa dia datang tu aku terlupa nak letak madu, tapi di sebabkan ada lebih lagi, esoknya aku panaskan baru letak madu...boleh??? boleh aje sebab kita yang buat dia...
sup 'semua ada' untuk aku...
nilah tetamu jauh aku tu.  Katanya nak datang lunch...lepas tu petang...sudahnya pukul 9.30 malam baru terpacul kat depan rumah.  Yasmin dah mengerang-ngerang duk tanya bila nak sampai...bila nak sampai...
buah tangan untuk orang rumah...


1 ulasan:

  1. ohhh, org jauh tu hanya singgah kat rumah kau ajer ya!!!!! rumah yang lain2 dia ada pergi ker???

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails