30 Mac 2012

Update

Ingat tak yang aku punya azam tahun ni nak menurunkan berat badan kan...Masa aku timbang on 25 Dec 2011 dulu berat aku adalah 84++ kan...Lepas tukan aku ada citer yg department aku nak buat program ala-ala the biggest looser tu.  Program tu pun dah berjalan dengan jayanya.


Masa 1st day ambil berat tu, aku siap sound kat kawan yg duk menengok nombor kat penimbang tu, cakap pelan-pelan tau...hehehe...malu weiii kalau satu department tahu berat aku...terus dia  cakap bisik-bisik...hahaha...terima kasih kawan...


Lepas tu bermula lah episod aku nak menurunkan berat badan kat penimbang tu.  Sebelum tu aku mestilah bagitahu dulu berat aku masa timbang tu dalam 84.1kg.  Beratkan...tanjat boboi...hahaha...


On the next day tu aku terus pergi gym kat opis masa lunch.  Buatlah exercise apa yang patut...next day tu pulak terus demam.  Dua hari tak ada selera makan.  Terkezut kot badan dah lama tak exercise...hehehe...Bila timbang lagi sekali...cam tak caya juga ada penurunan.  Berat lepas demam dua hari tu dalam 82.1kg.  Satu penurunan yang amat dasatlah bagi aku...dasarkan...

Selain exercise aku juga berpuasa setiap Isnin dan Khamis.  Tapi itu tak bermakna hari lain aku melantak...no..no...no...Lepas 2 minggu ada sesi timbang-menimbang lagi.    Masa demam tu kan dah turun...baik aje demam walaupun berexercise naik juga...menciiii tau....tapi berat yg turun lepas demam tu bukan official, so aku ajelah yg syok sendiri. 

Latest timbang hari Jumaat lepas berat aku adalah 82.4kg.  Susah betul nak tukar no. 8 kat depan tu.  Aku harap sangatlah dalam masa programe ni aku dapat tukar no. tu menjadi 7.  Setakat tu ajelah...kalau dpt tukar jadi 6...syukur sangat-sangat...

Susah juga nak menurunkan berat ni ya...kena kuat semangat yang sekuat-kuatnya...aku punya semangat suam-suam kuku aje.  Aku rasakan lemak aku ni kuat bebenor tepu eh...Tapi tukan azam aku, jadi aku mesti lah lagi KUHUAT....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails