21 Oktober 2013

Buatan Sendiri

Lama dah sebenarnya buat pizza ni...dah selamat juga menjadi baja.  Aku saja aje buatkan piza ni untuk makan malam...kadang-kadang bosan juga nak makan nasi hari-harikan.   So hari tu, kita tukar makan piza pula.  Tapi nak yang buat sendiri. 

Sekarang ni tak payah susah-susah nak uli tepung bagai.  Beli aje yang dah siap kat Giant.  Ada jual base tu aje.  Bahan kat atas tu, letaklah apa yang suka.
Sebelum tu sapukan dulu dengan sos spaghetti cap prego.  Tu pun beli yang dah siap sedia aje.  Sapu rata-rata, kemudian letaklah segala macam kesukaan sendiri.

Macam aku tu, ada sausage, ada crab stick, cendawan butang dan hirisan bawang besar.  Kalau rasa nak yang seafood nyer, letaklah udang dengan sotong kannnnnnn...
Bakar aje dalam oven selama 25 minit.  Masa ni anak-anak dah jenguk-jenguk kat dapur.  Tak sabar lah tu...
Tadaaaa...siap dah.  Makan panas-panas cicah dengan sos cili...cepat aje selesainya.  Malam tu juga selesai dua-dua base tu.  Sendiri buat, boleh letak macam-macam kan...puashati.
Mencuba juga buat lasagna kegemaran abang Eimran.  Aku buat dalam dua bekas macam tu.  Dia aje selesai satu bekas tu sorang-sorang.  Ni pun sama...buat sos daging tu, letak daging banyak2 baru syok makan...dia kata sedap...sama macam yang beli kat tesco tu. 
Bangga sekejap sebab anak kata sedap...

Tu ajelah cerita kali ni.  Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails