23 Oktober 2013

Kudap-kudapan

Ketam ni adalah lebihan masa makan stimboat hari raya hari tu.  Lama betul bertapa kat dalam fridge, hari Ahad lepas aku merajinkan diri meleraikan isinya satu persatu.  Aku tengok sikit aje, tu yang semangat nak buat...bila dah buat rasa banyak pula...jenuh aku duk meleraikan sorang-sorang.  Tapi aku tak buat sekali harung...kalau rasa mengantuk or ada benda lain nak buat, aku stop aje.  Dah settled...sambung balik. 
Dah petang baru selesai dan goreng terus.  Meleraikan ni nak dekat satu hari...bila dah goreng, sekejap aje hilang...
Ini gorengan yang ke berapa entah baru berjaya nak ambil gambar.  Masa ni dia orang dah slow sikit makan...lebih kepada nak keluar main waktu petang.  Tapi kejap-kejap masuk rumah cari ketam goreng ni...
Ada orang kata sedap kalau di goreng sekali dengan daun kari...aku ingat hari tu nak juga goreng dengan daun kari, tapi daun kari tak ada dalam stok.  Nak minta dengan jiran sebelah rumah cam malas pula.  Pokok kari neighbour aku ni besar...betul-betul sebelah tong sampah rumah aku...tu pasal aku tahu!
Tak per, goreng kosong gitu pun sedap...masing-masing makan macam makan nasi aje...
Okey tu aje perkongsian ringkas dan mudah dari aku.  Sesekali buat boleh lah...selalu nanti aku mengantuk nak meleraikan ketam ni...
Terima kasih datang baca.

1 ulasan:

  1. Nak cari kat supermaket dan nak try goreng cam yati buat ni!

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails