29 Oktober 2013

Cara Nak Simpan Bag Plastik

Salam di hari Selasa.  Tetiba hari ni aku rasa nak kongsikan kat blog cara-cara nak menyimpan beg plastik shopping yang kadang-kadang dijadikan beg sampah.  Tiap hujung bulan belambak beg plastik ni kan...dah memang hujung bulan membeli membelah kat giant or tesco, haruslah belambak kannnn...Lainlah kalau pergi hari Sabtu, memang tak adalah beg plastik, ya tak? 

Biasanya bila dah simpan barang-barang hasil membeli membelah tu, kita rileks aje komotkan plastik tu dan sumbat dalam bekas yang beli kat ikea tu kannnnnnn... kalau dah banyak-banyak sangat sampai terkeluar-keluar kan...

Tapi hari ni aku baik hati nak kongsi dengan korang yang rajin datang jengah kat sini cara paling cantik nak menyimpan plastik beg ni.  Aku ni pun dapat dari kawan kat opis.  Dia pula dapat dari en suami dia...baguskan...ilmu yang kita dapat kenalah kita panjang-panjangkan.  Jangan kedekut simpan sorang-sorang...

Aku ni tak pandai nak ngajar orang...korang tengok ajelah gambar-gambar yang aku ambil ni ya.  Moga hasil perkongsian ini mendatangkan manfaat bersama.
 Langkat ke 2
 Sampai jadi macam ni
 Kemudian di lipat macam tu
 Bila dah lipat macam gambar yang kat atas tu,
lipat pula ke atas
 Lipatlah sampai ke hujung jadi macam dalam gambar
kat atas ni
 Baki hujung tu, selitkan kat celah-celah
lipatan tadi
 Maka inilah hasilnya
Maaflah kalau ada yang tak faham.  Tapi boleh refer gambar kat
bawah ni pula.
Harap sangat dapat membantu suri-suri dalam mengemas beg-beg plastik
yang kadang-kadang menyakitkan mata bila terlampau banyak...
Okey tu aje yang aku nak kongsikan kat sini.  Terima kasih datang baca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails