31 Oktober 2013

Sarapan Pagi Anak-anak


Sapa yang selalu datang menziarah kat blog aku ni mesti tahu yang aku ni ibu yang bekerja...pagi-pagi macam lipas kudung nak siapkan segala benda.  Sejak tak ada bibik ni aku cuba sedaya upaya yang termampu untuk buatkan sarapan pagi untuk anak-anak.  Tak kisahlah yang frozen ke apa, janji ada sesuatu yang masuk ke perut dia orang pagi-pagi tu.  Untuk yang kecil dua orang tu tak kisah sangat, sebab dia orang kat nursery dah ada makanan, lagipun pagi-pagi time nak keluar rumah tu, dia orang tidur lagi, so tak adanya dia orang nak makan.  Yang aku siapkan ni untuk yang besar-besar termasuk aku lah sekali.  Penat tu siap-siapkan, lepas tu tak nak makan...rugilah...hahaha...

Kadang yasmin pun nak bawa bekal juga sekali sekala...Aku pun bawa juga tapi makan kat dalam kereta.  Lapar nak menempuh jamm pagi-pagi tu kan...
Tu aku gorengkan nugget, samosa dan karipap segera.  Tapi portion sikit-sikitlah.
Ada hari lain, aku goreng telur mata kobau, letak salad, mayonis dan sos cili.  Kenyang sampai tengahari.  Kalau yang macam ni, dia orang makan telur aje.  Yang dalam gambar tu aku punya bekalan ke office.
 Ni lagi samosa segera.  Kadang makanan frozen ni aku order dengan kakak ipar.  Ada juga yang aku beli kat Giant. 
Ni roti bakar sapu kaya lorrr...hahaha.  Sesekali makan roti bakar ni pun syok juga.  So ni ajelah sarapan pagi yang simple untuk aku dan anak-anak.  Time ada bibik dulu, bolehlah nak makan mee hoon goreng, pasta goreng segala...sekarang ni yang macam tu hanya mampu time cuti saja.  Unless vitamin 'R' terlebih hari tu, boleh jadi juga kan...

Itu ajelah nak cerita pasal sarapan pagi anak-anak aku.  Terima kasih datang baca. 

1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails