18 Oktober 2013

Sukan Sekolah


Lama sungguh aku tak update blog kali ni...lepas satu-satu masalah timbul.  Tapi bukanlah yang macam masalah negara tu...Masalah aku nak mengupdate blog ni lerrrr...Hari tu tak boleh nak update sebab gambar tak boleh nak upload kat pc.  Sebelum ni okey jer...hari tu entah apa tak boleh pula.  Lepas tu sekarang ni tak boleh pula nak highlight bagai.  Ehh kuasa aku...so hadaplah apa yang ada aje ya.

Ni masa sukan tadika sekolah danial dan qaseh.  Hari minggu beberapa minggu yang lepas.  Semangat budak berdua ni bangun pagi nak ke padang.  Pagi tu hujan rahmat sekejap, tapi renyai-renyai aje. 

Sebelum pergi, mak dan anak-anak haruslah bergambar dulu...Cameraman adalah abang Eimran.  Ayah tak joint sebab bersiap nak pergi kerja.  Tapi sempatlah dia jengah dari tepi padang aje.

Bergambar lagi sebelum gerak ke padang.  Abang eimran saje mengacau adik dia nak bergambar tau.  Suruh ambil elok-elok tak nak.
Macam budak sekolah kebangsaan...ada perbarisan mengikut rumah.  Aku sibuklah mencari anakanda qaseh yang nit-nit tu...almaklumlah bila semua dah bertudung tu, payah sikit nak mencarinya...Abang danial senang aje nak kenal...yang tak tahu duduk diam...tulah anak aku!!  Bila tak jumpa qaseh, aku perhatikan kat kasut pulak...tak jumpa juga...aikk mana pula qaseh ni.  Dari duduk terus berdiri nak tengok qaseh...hahaha...
sekali nampak dia tengah tersengih-sengih kat depan sekali....hahaha...aku pun gelak kat diri sendiri...sure dia pun fikir, mesti ibu tengah cari aku tu...
Sempat danial melambai kat aku...gaya pro aje dia. 
Ni salah satu acara yang danial masuk...susun kon namanya.  Aku ingatkan kenalah susun mengikut turutan...tak ada maknanya...janji semua masuk kat tiang tu, terus lari.  Aku tengok Danial duk tengok budak sebelah dia tu menyusun...ikut turutan.  Budak yang tengah lari ni...janji susun aje dah selesai...untuk acara ni danial dapat tempat ke 4.  okeylah tu, dapat juga medal.

Ni pula peserta yang ditunggu-tunggu...hahaha...comel sangat tengok dia jalan tengak bawa bola tu...nama acara ni bawa ice cream...homel-homel sangat...matilah puji anak sendiri.  Lagi lawak...acara ni dua orang aje yang masuk...lagi sorang tu budak lelaki...haruslah budak lelaki tu laju aje dari qaseh.  Tak per...dia no. 1 qaseh no. 2...hahaha tak payah nak rebut-rebut...
Tu dia masa ambil hadiah...aku post gambar ni kat instagram...kagum mak sedara qaseh berjaya dapat tempat kedua...dia orang tak tahu, memang dua orang aje dalam acara tu...hahaha...bukan setakat mak sedara aje yang kagum, ayah dia pun sama...bangga sekejap anak lari dapat no.2!!!
Ni lagi satu acara yang abang danial masuk.  Pancing ikan namanya.  Zaman yasmin dulu pun ada juga acara ni...sakit tekak aku jerit kat yasmin dulu...susah betul nak lekat magnet pancing tu kat ikan...kali ni aku siap pesan kat danial...kalau tak lekat, ambil aje ikan tu lekatkan sendiri kat pancing...ya ampun cikguuuu....aku tengok danial mengikut apa yang aku cakap...hahaha...
Ni pula acara bawa pundi kacang atas kepala...yang belakang tudung hitam tulah qaseh.Homel lah dia bawa pundi kacang tu...penuh hati-hati...untuk semua acara ni, dia orang dapat sorang dua hadiah...okeylah tu, janji balik rumah jangan ada yang berebut hadiah.

Tu ajelah update terkini.  Terima kasih datang baca...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails