06 Januari 2011

1st Day OK, 2nd Day...

KO...hahaha...Yasminlah tu.  Aku ingatkan dia ok bila aku tak menemankan dia pada hari Selasa lepas.  Kat Sekolah Agama ok aje bila balik rumah, tapi bila balik dari Sekolah Kebangsaan...huahhh...sedih tahap maksima.  Sayu habis...kat 20 minit aku memujuk tanya kenapa menangis.

Masa rehat amin cari ibu tak ada, terus amin tak makan...sedihnya...

Mak orang lain tu ada tunggu anak dia kat tingkap, naper ibu tak tunggu amin..double sedih aku dengar...

Ada cikgu tu tahi lalat besar kat atas bibir, garang betul...dia marah amin ke?
tak..dia marah kat semua orang...

Aku rasa dia terkezut kot kena sergah dengan cikgu tahi lalat besar tu...mueheheh...bukan makngah ke tu?

Balik dari mengaji, sambung lagi episod sedih.  Kali ni dia bagi alasan tak tahu nak pergi ke ruang legar-semua pelajar tahun 1 kena beratur dekat ruang legar.  Puaslah aku dengan eimran explain kat dia mana ruang legar tu.  Siap bagi landmarks lagi...pun dia tak faham jugak, aku rasa dia saja buat2 tak faham...alasan nak suruh aku teman kanlah tu..

Ayah dia pulak, siap lukiskan landmarks dari turun van sampailah ke ruang legar tu, pun dia kata tak faham...nampak sangat buat2 tak faham. 

Dan semalam hari Rabu, masa aku call nak tanya dah sampai rumah dari Sekolah Agama, terus menangis...haishhh sabar ajelah aku...nasib baik ayah dia terus balik semata2 nak menunjukkan jalan lurus ke ruang legar sekolah...
Haaahhh...kalau macam tu pandai, tak payah ajar.  Gambar entah bila...all the way from BSB

2 ulasan:

  1. dia nak kamu temankan tu..sajerlah cari alasan..budak perempuan memang byk songeh cam anak akak..kadang-kadang geram betul dibuatnya

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails