25 Januari 2011

Semalam Yg Berlalu...

Hahaha...gelak cam org gila jap...tak taulah cam maner hec..hec..hectic nyer aku semalam.  Dari malam sebelum tu lagi dah siapkan segala persiapan anak2 tercinta utk berhijrah ke rumah babysitter.  tu tx campur lagi ngan kerja2 membersihkan ikan + ayam, qaseh ngan danial yg nolong ngemas rumah, yasmin yg duk mengerang tak nak ke sekolah...huaahhhh..cabaran semua tu sebenarnya.  Yang pasti, ribu riban kalori aku lari...
sama lah cam kuda ku lari gagah berani....nyanyi lagi...

Terus terang aku kata, dulu pun aku biasa buat kerja rumah semua ni, dari zaman kanak2 ribena lagi tau...tapi masa tu anak 2 jer.  Sekarang ni anak dah ompek...tx dpt aku nk nolong...tx nolong tx per, laki den ado nolong...muehehehe...sejak tx ada assistant kat rumah ni, eimran sgt rajin menolong.  txlah sampai tolong masak ngan basuh baju ya!  Tolong lah jugak angkat kain di ampaian, hari dah hujannnnn...pastikan baju2 dia berada di tempat yg sepatutnya.  Kalau tx, kat mana dia buka seluar, kat situlah dia biarkan, padahal sebelah tu ajer bakul baju kotor!  hangin tx kalau cam tu?  Haruslah aku loud speaker...

Buat masa ni, tak kose aku nak citer pasal yasmin, mmg hangin satu badan.  Aku pun tx tau apa 'barang' dah masuk kat badan dia, sampai hari ni, tx nak pergi sekolah lagi...Dia tx nak pergi sekolah keb, kalau sek agama dia ok ajer. takat tu jer lah aku citer, kan tadi tx nak citer..tgh emo ni....

Kalau ada anak kecil cam danial ngan qaseh ni, memang susah nak mengemas rumah kan?  kalau minum tu, tx tumpah tx sah...rasa nak gantung ajer kain lap kat dia org.  tapi dia org ni pandai lah pulak, kalau dah tumpah tu, laju jer ke dapur cari kain lap...skrg ni aku hanya ngemop rumah waktu malam ajer, sebelum masuk tidur.  So that bila aku bangun pagi tu tgk rumah kemassssssss ajer.  Pagi2 tu dia org tx sempat nak menyepahkan mainan ke apa, sebab dah nak kerumah babysitterkan...waktu balik ajerlah dia org ada peluang...cam tulah lebih kurang pusingan roda aku tetiap hari skrg.

Tolong...tolong...apa ajelah kerja budak 2 org ni...

1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails