05 Januari 2011

Bergembira di Kota Keriangan

Macam yang aku cerita dalam entry sebelum ni, 1/1/2011 yang lepas aku dan kakaks aku bergembira di Genting Highlands.  Lama betul aku tak ke sini, lebih dari 10 tahun aku rasa.  Yalah, Eimran pun dah nak masuk 11 tahun...fuhhh lama betul...Kita orang naik ke Genting pun dah petang, pukul 3 rasanya bergerak dari KL.  Beratur nak naik skyway pun lamaaaaaa sangat...naik lenguh kaki tangan aku.  Dah lah Qaseh tidur, tu yang lenguh tangan aku...Rasanya kita orang sampai kat puncak dalam pukul 5.30 ptg.

Turun dari skyway, semua masuk toilet...sejuk maaa...masa tu memang hujan renyai2, ala2 gerimis mengundang gitu...
Beratur nak naik skyway...


 Lepak king sementara menunggu pukul 7 mlm
Buka bekalan, makan time...

Aku rasalah kan, masa tahun baru tu, genting offer masuk free kat taman tema/outdoor lepas pukul 7 mlm.  Tapi kalau nak main apa2 permainan dikenakan bayaran RM 8/-  Ada beberapa offer masa tu.  Kita orang ambik yang dewasa RM 22/- dan kanak2 RM 15/-.  Mainlah sampai pukul 1 pagi...tapi kita orang tak lah tunggu sampai lewat cam tu...sebelum pukul 10 dah turun.  Bila dah malam tu, hujan, so tak dapat nak main...sejukkkkk gggrrrrr....

Oh ya...kita orang siap bawa bekalan okey...roti  dengan tuna aje pun.  Tapi bila sampai kat tempat sejuk, laju jer semua.  siap beli lagi roti sebab dah habis...Tujuan makan tu sebab nak mengurangkan bebanan pada tukang angkut beg bekalan...berat katanya..mueheheh..

Ni baru intro aje, sebab baru dapat gambar2 ni dr kamera kakak aku.  Ada gambar dari dua kamera lagi...banyak gambar sebenarnya yang nak aku kongsikan kat sini.  Rasanya gambar makan2 kat Satay Station aku tak masukkan lah, pasal tak ada gambar makanan pun, gambar kita orang aje yang kelaparan menunggu makanan.  Tunggu ya cerita Genting Part II, hikhikhik...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails