12 Januari 2011

Danial Lagi

Sebenarnya kan aku nak update cerita lain, tapi pen-drive aku ntah mana menghilang.  Last sekali aku nampak hari tu, eimran yang duk pakai, lepas tu ntah manalah di campaknya.  Eimran ni jenis yang tak tahu nak menghargai barang.  Ada lah kejap lagi dia jadi mc gyver.  Lagi sekali tengok apa barang yang bagi kat dia, memang dah jadi lain atau pun dah hilang.

Paling ketara dan menaikkan darah adalah basikal yang ayah dia beli.  Elok2 ada sticker kat besi basikal tu, di buangnya.  Lepas tu dia spray gold kaler.  PSP dia ajer dah dua kali masuk sepital.  Sebab tu aku kalau nak belikan dia barang yang mahal2 memang fikir beribu2 lemon.  Sorry ya bang...dia pun tahu aku tak akan belikan dia, sebab tu dia selalu mintak kat ayah dia aje...

Eh eh..melalut sudah...aku sebenarnya nak cerita pasal danial...tapi sebab pen drive ntah mana eimran letak, terus membebel pasal dia...muehehhe...

Tahun ni Danial masuk 4 tahun.  Aku tengah duk fikir nak hantar gi sekolah ke tidak, walaupun dia bersemangat nak ke sekolah.  Takut jadi macam yasmin pulak, beria nak pergi sekolah, sampai masa asyik nangis aje.  Even pagi tadi pun masih menangis...tension makkk ok!
Hari tu dah discuss dengan en suami nak hantar danial pergi sekolah, tapi dia macam tak berapa setuju, dia rasa danial tu macam baby2 lagi...ada ke baby kalau dah duk melompat sana sini...
Nanti sapa nak basuh kalau dia 'tuttt'...ala danial tu kalau minum milo jer dia tuttt... 
Kan dia pakai diaper lagi...saya dah ajar dia, tengok...malam pun dia tak pakai diaper tau..ok jer...
Dia belum pandai sangat cakap...tu sebablah kena hantar sekolah, biar dia bercampur dengan kawan2 kat sekolah, pandailah dia cakap nanti...

1 ulasan:

  1. Yati,
    dulu masa anak saya 4 thn pun, dia beria nak pergi sekolah. kitaorg hantar je. dia pun excited. insya'allah, ok tu.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails