07 Januari 2011

Yasmin Lagi

Ini kejadian pagi tadi.  Masa bangun tidur elok aje, tapi masa bersiap tu tiba2 aje tak nak pergi sekolah agama.  Semalam menangis masa nak pergi sekolah kebangsaan, pagi ni pulak tak nak pergi sekolah agama.

Walaupun semalam menangis tak nak ke sekolah kebangsaan, tapi bila ayah dia telefon, elok aje nak pergi..muahahaha...balik kerja semalam aku tanyalah, kenapa menangis kat sekolah agama?
tak taulah, bila baca bismillah aje, airmata amin terus keluar...alahai...ada keinsafan disitu...muahaha...
Kat sekolah kebangsaan, cikgu yang tahi lalat besar tu masuk kelas amin tak? 
masuk, tapi dia tak garang dah...

 Puaslah aku pujuk, janji akan belikan apa yang dia nak...ibu asyik cakap esok,esok,esok...tapi tak beli pun...muahahaha...20 das kena kat aku...ayah dia dah sengih2 kat belakang...
amin nak apa?
hari tu amin nak puzzle dora, ibu tak beli pun...
laaaa...kan ibu dah kata, puzzle dora dah habis kat kedai tu, orang tu kata stok belum sampai lagi.  Nanti dah sampai ibu belilah untuk amin...alasan...itu aje yang paling pantas melintas kat fikiran aku...muehehehe...keji betul...
Hari ni sedih sangat dia tak nak ke sekolah agama pulak...fening aku...sebagai pengajaran...jangan cakap dengan ibu...pengajaran ke tu? tapi dia macam sayu aje bila aku buat dekkk kat dia...
Sabar ajerlah aku ngan ayah dia ni...nampak aku nak ambil gambar, terus posing buckle tali pinggang yang tak hensem tu..muehehehe...tali pinggang tu acah aje lebih, tak kena pun, tapi yasmin punya sedih..meleleh2 airmata...

1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails